• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Mymemlan

kajsan,
    det gamla chassit? Vilket chassi är det då? Det verkar vara en djungel det här.. ;p

modestyclara,
    okej tack för tipset! :)

• Kajsan
    Kajsan skrev 2010-05-08 18:23:15 följande:
    Det är risk på alla chassin av den nyare modellen allså de som inte höjs och sänks med skruvar utan med snapfästen.Man vet ju aldrig hur de gamla ägarna har behandlat sin vagn när man köper begagnat, och har de använt vagnen på ett felaktisgt sätt så står man där och har köpt en begagnad vagn dyrt som det inte finns nån garanti på alls.Nä, begagnat skulle jag bara köpa om jag köpte det gamla chassit, annars skulle jag köpa en ny , som jag själv vet hur jag skulle behandla för att den inte skulle gå sönder.
    Det chassit som man höjer och sänker handtaget med skruvliknande grejjer på sidan , inte det med snapfästen.
    Titta på bilder så ser du skillnaden.
    Nytt chassi: http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_delvis_ny_tillbehor_sittpall_27359148.htm?ca=11&w=1

Gammalt chassi: http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_26361357.htm?ca=11&w=1

Ser du skillnaden ?
    Jo just det!
  • Bellbox
    modestyclara skrev 2010-05-08 18:21:58 följande:
    men ryck inte i handtaget bara...för då riskerar du att ha sönder det så att det börjar glida...prova istället att ha handtaget på högsta nivån och tryck nedåt försiktigt...glider det inte då så glider det inte...
    Bra tips! Jättebra skrivet; testar man på så vis så vet man ju

Ang nya/gamla chassit: JAG har det nya chassit & har inte haft minsta bekymmer (vet många andra som inte haft/har det heller!) så det är inte synonymt med problem även om vissa med det äldre gärna vill framhålla sin egen vagn och då poängtera/överdriva risken med det nya... (bra argument för dem på begagnatmarknaden sen!) Men självklart kan det sägas att vissa haft problem utan att ha orsakat det själva genom stor fel-hantering (herrejisses; vi har haft åtskilliga fel på våran nya bil t.ex och likaså på en begagnad bil) men risken är ju inte 100% precis!
    INGEN vagn ska dras upp för en massa trappor o.s.v så alla vagnar ska behandlas med respekt & enligt bruksanvisning.
    Man ska heller inte gå hem till en som säljer en vagn & be att få prova den för att kunna rycka sönder den Jag kan lova att man kan rycka sönder en hel del vagnar av olika märken på marknaden om man bara bestämmer sig för det
    Jag hoppas i alla fall få sålt min vagn sen framöver då jag inte behöver den mer; den har funkat kanon
    (sen finns det ju de som fått glapp utan att ha orsakat det själva såklart & det är ju jättedumt, men jag tror tendensen att överdriva kan finnas ibland...)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • tildan

visst är det så att det inte går att köpa bagclipsen nya längre?

• Steph

Förrvirrad vad menas med att det är glidrisk på chassit?? fattar ingenting. ??
    Köpte en 08 begagnad hur kollar jag detta?? hur märker man detta och vad är det som glider??

nyfiken
    stephie

• livet från ljusa sidan

Tjohej, idag satte jag på den nya offwhite sufflan och matchar med parasollet.... Tyvärrrrrrrr hatar min son sin vagn, hur jag än pimpar den... Är grymt förbittrad över detta faktum men skam den som ger sig, jag hoppas på att sittdelen blir bättre sedan. Han är bara 7 veckor så det dröjer ett tag ;)

• Vår önskan
    livet från ljusa sidan skrev 2010-05-08 23:52:23 följande:
    Tjohej, idag satte jag på den nya offwhite sufflan och matchar med parasollet.... Tyvärrrrrrrr hatar min son sin vagn, hur jag än pimpar den... Är grymt förbittrad över detta faktum men skam den som ger sig, jag hoppas på att sittdelen blir bättre sedan. Han är bara 7 veckor så det dröjer ett tag ;)
    Jag har offwhite och den är såååå fin, det finns en negativ sak bara.
    Nu på våren/sommaren när solen lyser blir det jätte ljust i vagnen.
    Jag har löst det med en filt på men det är ju lite bökigt.
    Det är iaf vad jag intalar min sambo så han också ska vilja ha en blå =)
    Då kan vi ju byta lite som vi vill =)
  • sisterinlaw
    Vår önskan skrev 2010-05-09 08:53:00 följande:
    Jag har offwhite och den är såååå fin, det finns en negativ sak bara. Nu på våren/sommaren när solen lyser blir det jätte ljust i vagnen. Jag har löst det med en filt på men det är ju lite bökigt. Det är iaf vad jag intalar min sambo så han också ska vilja ha en blå =) Då kan vi ju byta lite som vi vill =)
    En notis: det problemet tror jag inte man får med offwhite special edition eftersom den är fordrad med svart tyg.
  • Senap
    Vår önskan skrev 2010-05-09 08:53:00 följande:
    Jag har offwhite och den är såååå fin, det finns en negativ sak bara. Nu på våren/sommaren när solen lyser blir det jätte ljust i vagnen. Jag har löst det med en filt på men det är ju lite bökigt. Det är iaf vad jag intalar min sambo så han också ska vilja ha en blå =) Då kan vi ju byta lite som vi vill =)
    Självklart överlever man inte med bara en topfärg. De trodde jag var självklart. {#lang_emotions_undecided}

My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21