• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Vädur 78 skrev 2010-05-08 16:07:01 följande:
    Fröken småland: ja vi har köpt i butik för 10250:- då ska jag ringa dit och fråga. Men hur funkar regnskyddet på liggdelen???
    Regnskyddet fungerar enligt exakt samma princip. Man sätter det på ramen men det täcker såklart bara det som är ovanför ramen; själva liggdelens tyg räcks inte av regnskyddet. Dock regnar det väldigt sällan från sidan så jag tycker inte det gör så mycket. Fast jag köpte ett Tullsa regnskydd av sopsäcksmodell som var fult som stryk men funkade kanon.
  • Mymemlan

Hallå!
    Jag funderar på att köpa mig en begagnad Bugga Cameleon och nu vill jag ha lite råd av er experter! Det är en brun bugga från hösten 2008, har hört nått om glidande chassi, vilka årsmodeler gäller det? Här är länken till den jag ska köpa om ni orkar kolla, http://www.blocket.se/vasterbotten/Bugaboo_Cameleon_26941965.htm?ca=1_9&w=2&last=1. Vad tror in? Blir det ett bra köp? Brister och sånt får ni gärna tala om, jag har ju blivit kär! :) Har en emmaljunga city cross annar men kmr behålla båda vagnarna :)

• Fröken Småland
    Mymemlan skrev 2010-05-08 16:22:19 följande:
    Hallå! Jag funderar på att köpa mig en begagnad Bugga Cameleon och nu vill jag ha lite råd av er experter! Det är en brun bugga från hösten 2008, har hört nått om glidande chassi, vilka årsmodeler gäller det? Här är länken till den jag ska köpa om ni orkar kolla, www.blocket.se/vasterbotten/Bugaboo_Cameleon_.... Vad tror in? Blir det ett bra köp? Brister och sånt får ni gärna tala om, jag har ju blivit kär! :) Har en emmaljunga city cross annar men kmr behålla båda vagnarna :)
    Den vagnen som du länkar till har ett chassi med glid-risk. Så som andre ägare så har du inga garantier och det är alltid en risk man tar. Ser fin ut annars.
  • Mymemlan

fröken smålan, är det nått man stör sig på, och först och främst är det nån fara för barnet? Kanske ska fråga om dom har märkt nå så borde dom ju få ett nytt på garantin innan jag köper den kanske.. Men hur funkar vagnen då det är snöigt och blåsigt? Bor i norrbotten med mkt snö och så, min emmaljunga har ju fotsack som skyddar mot blåst, buggan har det inte.

• Carolyn with 3

Jag köpte en beg Bugga med oanvänt shassi tillverkat maj 08 i höstas. Jag hann använda den bara en kort tid innan den började glida på höger sida. Men det händer bara om vagnen är tungt lastad med barn och packning i varukorgen., och om jag ska upp för en väldigt hög kant, ett trappsteg eller på och av bussen. I trappan håller jag nedanför fästena om jag absolut måste dra upp den.
    Glidandet stör mig inte jättemycket faktiskt. Och Bugaboo säger ju att handtaget aldrig kan glida ur helt, så jag känner mig trygg med att använda vagnen ändå. Det negativa är väl att den blir svårsåld, särskillt nu när det råder översvämmning av begagnade Buggor och priserna rasar.  

• Vädur 78
    Fröken Småland skrev 2010-05-08 16:12:20 följande:
    Regnskyddet fungerar enligt exakt samma princip. Man sätter det på ramen men det täcker såklart bara det som är ovanför ramen; själva liggdelens tyg räcks inte av regnskyddet. Dock regnar det väldigt sällan från sidan så jag tycker inte det gör så mycket. Fast jag köpte ett Tullsa regnskydd av sopsäcksmodell som var fult som stryk men funkade kanon.
    Ok! Man kanske kan köpa ett annat regnskydd som täcker lite mer då
    Annars är vi hel nöjda med Buggan, verkar vara en grymt smidig vagn
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Läängtar
    Fröken Småland skrev 2010-05-08 16:26:09 följande:
    Den vagnen som du länkar till har ett chassi med glid-risk. Så som andre ägare så har du inga garantier och det är alltid en risk man tar. Ser fin ut annars.
    Hur vet man om man har ett chassi med glidrisk?
    Jag har en begangnad och den ska enligt säljaren vara köpt våren -09.
  • Mymemlan

Nu har jag ringt angående buggan, och dom har haft den 1½ år och det har aldrig glidit för dom, och det är något jag kan kontrollera själv också för vi ska åka och titta på den. Deras son vägrar tydlign åka vagn nåmer, och den är i jättefint skick.

• modestyclara
    Mymemlan skrev 2010-05-08 18:13:03 följande:
    Nu har jag ringt angående buggan, och dom har haft den 1½ år och det har aldrig glidit för dom, och det är något jag kan kontrollera själv också för vi ska åka och titta på den. Deras son vägrar tydlign åka vagn nåmer, och den är i jättefint skick.
    men ryck inte i handtaget bara...för då riskerar du att ha sönder det så att det börjar glida...prova istället att ha handtaget på högsta nivån och tryck nedåt försiktigt...glider det inte då så glider det inte...
  • Kajsan
    Läängtar skrev 2010-05-08 18:04:15 följande:
    Hur vet man om man har ett chassi med glidrisk?Jag har en begangnad och den ska enligt säljaren vara köpt våren -09.
    Det är risk på alla chassin av den nyare modellen allså de som inte höjs och sänks med skruvar utan med snapfästen.
    Man vet ju aldrig hur de gamla ägarna har behandlat sin vagn när man köper begagnat, och har de använt vagnen på ett felaktisgt sätt så står man där och har köpt en begagnad vagn dyrt som det inte finns nån garanti på alls.
    Nä, begagnat skulle jag bara köpa om jag köpte det gamla chassit, annars skulle jag köpa en ny , som jag själv vet hur jag skulle behandla för att den inte skulle gå sönder.
    Jo just det!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21