• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • JuniMamma28

Tack för era snabba svar =) Jag fick höra av mina kompisar som nu nu försöker vara "experter" att den där funtionen inte alls används och att de ALDRIG hade saknat den funktionen.
    Men jag är av eran åsikt, jag tycker att det låter super praktiskt. Jag kommer dessutom att ha egen bil under mamma-ledigheten så jag tror absolut att jag kommer att ha användning för den. Då ska jag fortsätta att argumentera för adapter till min sambo. Han vill bara mitt bästa så jag tror inte att det blir svårt att få igenom =)

• JuniMamma28

Förresten, vill bara stoltsera med min nya vagn. Vi fick hem den igår. Det är en limited edition av Bugaboo allblack är chassit och Offwhite är tygdelarna. Den är såå läcker!
    Inte många som förstår min lycka men jag gissar att ni Bugaboo fans kan förstå =)

• Kajsan
    JuniMamma28 skrev 2010-05-04 21:13:51 följande:
    Tack för era snabba svar =) Jag fick höra av mina kompisar som nu nu försöker vara "experter" att den där funtionen inte alls används och att de ALDRIG hade saknat den funktionen. Men jag är av eran åsikt, jag tycker att det låter super praktiskt. Jag kommer dessutom att ha egen bil under mamma-ledigheten så jag tror absolut att jag kommer att ha användning för den. Då ska jag fortsätta att argumentera för adapter till min sambo. Han vill bara mitt bästa så jag tror inte att det blir svårt att få igenom =)
    Känns som att det främsta argumentet är att den kostar typ 450 kr , så lite att det inte är nåt att argumentera om
    Jo just det!
  • LillaG
    JuniMamma28 skrev 2010-05-04 20:51:12 följande:
    Hejsan Bugaboo fantaster!Mitt namn är Sarah och vi väntar barn i Juni månad. Just nu håller vi på att boa inför att bebben ska komma =) Vi har köpt en Bugaboo vagn såklart  och funderar nu på babyskydd.Våran fundering är (till en som har barn), använder man funktionen "babyskydd på chassit"? Det låter väldigt enkelt och smidigt, men samtidigt är det en funktion som man faktiskt använder? Utbudet är så mkt större om man väljer bland ALLA babyskydd och inte bara mellan MaxiCosi och BeSafe som fungerar till Buggans chassi.Tacksam svar, från en oerfaren mamma till någon mer erfaren =)
    Vi har gjort det till båda barnen. Det är oerhört smidigt tycker vi. Men jag tror det beror lite på ens bil- och shoppingvanor oxå. Vi handlar inte så ofta på ett ställe utan på ställen där man hoppar in och ur bilen flera gånger för att handla. Då är det toppen!! (ex. stora köpområden där varje butik har sin parkering)

Sen har jag en kompis som använde sin Quinny-liggdel typ en gång totalt - och bara bilstolen - på prommenader och så oxå.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • DeniZeus
    Kajsan skrev 2010-05-04 21:00:17 följande:
    Men alltså 8-10 veckor är ganska ovanligt. De flesta har ju vagnar inne i butik, vart bor du?
    Sundsvall & här är det leveranstider Iaf när jag kollade på vagn innan dotter föddes och det är inte så längesedan. Dom har i princip bara visningsexemplar i butik. 
  • LillaG
    JuniMamma28 skrev 2010-05-04 21:15:33 följande:
    Förresten, vill bara stoltsera med min nya vagn. Vi fick hem den igår. Det är en limited edition av Bugaboo allblack är chassit och Offwhite är tygdelarna. Den är såå läcker!Inte många som förstår min lycka men jag gissar att ni Bugaboo fans kan förstå =)
    Snygg!!! {#lang_emotions_sunny}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • DeniZeus
    Förresten, vill bara stoltsera med min nya vagn. Vi fick hem den igår. Det är en limited edition av Bugaboo allblack är chassit och Offwhite är tygdelarna. Den är såå läcker! Inte många som förstår min lycka men jag gissar att ni Bugaboo fans kan förstå =)
    Vart beställde du den ifrån?
  • Kajsan
    Moltan skrev 2010-05-04 21:27:38 följande:
    Ja då förstår jag varför du väljer en nätbutik!  Du får kolla runt vart de har den du vill ha inne helt enkelt!
    Jo just det!
  • Noiis
    Moltan skrev 2010-05-04 20:58:33 följande:
    Ja, det är så att vi behöver den rätt så snabbt och att vänta 8-12veckor är inte aktuellt men dom verkade ha snabb leverans.  Det stod inga priser men kostar dom lika mycket som i en butik?
    Knasigt! brukar stå priser hos dom. men ja dom kostar lika mycket, är fraktfritt och du får ett pressentkort på 500 kr. dessutom e du med och har chansen att vinna en bugaboo bee adored!

solouniko skrev 2010-05-04 20:45:55 följande:
    BILD
    ska försöka minnas det i morrn
  • Stargirl
    Förresten, vill bara stoltsera med min nya vagn. Vi fick hem den igår. Det är en limited edition av Bugaboo allblack är chassit och Offwhite är tygdelarna. Den är såå läcker!Inte många som förstår min lycka men jag gissar att ni Bugaboo fans kan förstå =)
    Gud så snyggt! Då heter vagnen "Bugaboo Cameleon off white special edition" har du ingen bild?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21