• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LillaMiss Piggy

Dax för storstädning av buggan.

Suffletten, sittdelen och varukorgen är i tvättmaskinen. Hur har ni gjort med chassit och hjulen?

Hur var det nu med fjädringen? Vår är inställd längst ner. När skulle man ha den vart?

• Asereht
    Shoegirl skrev 2010-05-09 09:30:19 följande:
    Självklart överlever man inte med bara en topfärg. De trodde jag var självklart.
    Neeej, man måste nog ha minst två baser, några topset eller åtminstone en drös olika suffletter så man kan svira om vagnen efter humör. Tycker jag iaf, men så är jag ju en samlare också.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • LR75
    livet från ljusa sidan skrev 2010-05-08 23:52:23 följande:
    Tjohej, idag satte jag på den nya offwhite sufflan och matchar med parasollet.... Tyvärrrrrrrr hatar min son sin vagn, hur jag än pimpar den... Är grymt förbittrad över detta faktum men skam den som ger sig, jag hoppas på att sittdelen blir bättre sedan. Han är bara 7 veckor så det dröjer ett tag ;)
    men är han bara 7 veckor så kan du trösta dig med att det inte är buggans fel...det hade nog inte spelat någon roll vilken vagn du haft.
    hur har du bäddat åt honom?
  • LR75
    Mymemlan skrev 2010-05-08 16:22:19 följande:
    Hallå! Jag funderar på att köpa mig en begagnad Bugga Cameleon och nu vill jag ha lite råd av er experter! Det är en brun bugga från hösten 2008, har hört nått om glidande chassi, vilka årsmodeler gäller det? Här är länken till den jag ska köpa om ni orkar kolla, www.blocket.se/vasterbotten/Bugaboo_Cameleon_.... Vad tror in? Blir det ett bra köp? Brister och sånt får ni gärna tala om, jag har ju blivit kär! :) Har en emmaljunga city cross annar men kmr behålla båda vagnarna :)
    Tycker att jag känner igen bilden på den vagnen och tror den har florerat i bldtråden eller ev i nån av de gamla buggatrådarna så det borde vara nån som hänger här som äger vagnen.
  • Kajsan
    Bellbox skrev 2010-05-08 21:05:03 följande:
    Bra tips! Jättebra skrivet; testar man på så vis så vet man ju Ang nya/gamla chassit: JAG har det nya chassit & har inte haft minsta bekymmer (vet många andra som inte haft/har det heller!) så det är inte synonymt med problem även om vissa med det äldre gärna vill framhålla sin egen vagn och då poängtera/överdriva risken med det nya... (bra argument för dem på begagnatmarknaden sen!) Men självklart kan det sägas att vissa haft problem utan att ha orsakat det själva genom stor fel-hantering (herrejisses; vi har haft åtskilliga fel på våran nya bil t.ex och likaså på en begagnad bil) men risken är ju inte 100% precis!INGEN vagn ska dras upp för en massa trappor o.s.v så alla vagnar ska behandlas med respekt & enligt bruksanvisning. Man ska heller inte gå hem till en som säljer en vagn & be att få prova den för att kunna rycka sönder den Jag kan lova att man kan rycka sönder en hel del vagnar av olika märken på marknaden om man bara bestämmer sig för det Jag hoppas i alla fall få sålt min vagn sen framöver då jag inte behöver den mer; den har funkat kanon (sen finns det ju de som fått glapp utan att ha orsakat det själva såklart & det är ju jättedumt, men jag tror tendensen att överdriva kan finnas ibland...)
    Exakt, det nya chassit betyder inte automatiskt problem!Men som sagt, man har inte en aning om hur de som haft vagnen innan behandlat den när man köper begagnat.
    Jag har aldrig haft nåt problem med någon av mina! De har fungerat felfritt.
    Jo just det!
  • LillaMiss Piggy

En bekant är ute efter en beg bugga. Ser på blocket att folk annonserserar sina 08or till enligt henne skyhöga priser även fast dom har tillbehör

Obs ej mina anonnser

* http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_beigh_fint_skick_26640784.htm?ca=11&w=1&last=1
    * http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__08__nytt__oanvant_schassi__26986546.htm?ca=11&w=1
    * http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_08_chassi_fran__10_med_tillbehor_27139898.htm?ca=11&w=1
    * http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_08_27319947.htm?ca=11&w=1

VAd tycker ni? höga eller rimliga priser?

• Xst
    LillaMiss Piggy skrev 2010-05-09 13:59:59 följande:
    En bekant är ute efter en beg bugga. Ser på blocket att folk annonserserar sina 08or till enligt henne skyhöga priser även fast dom har tillbehör Obs ej mina anonnser * www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_beigh_fint_s... * www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__08... * www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_08_chassi_fr... * www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_08_... VAd tycker ni? höga eller rimliga priser?
    Höga särskilt den för 9!
  • LillaMiss Piggy
    Xst skrev 2010-05-09 14:05:19 följande:
    Höga särskilt den för 9!
    I:an Har ju vinterhjul och åkpåse
    2:an har oxå vinterhjul och åkpåse OCH ny chassi (men 9000?)
    3:an ny chassi och 3 toppset
    4:an har vinterhjul mugghållare och åkpåse

Kan en chassi vare värd så mycket?
  • Kajsan
    LillaMiss Piggy skrev 2010-05-09 15:45:01 följande:
    I:an Har ju vinterhjul och åkpåse2:an har oxå vinterhjul och åkpåse OCH ny chassi (men 9000?)3:an ny chassi och 3 toppset 4:an har vinterhjul mugghållare och åkpåseKan en chassi vare värd så mycket?
    Ett chassi kostar ca 3900 nytt...
    Jo just det!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21