• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    LillaMiss Piggy skrev 2010-05-09 13:59:59 följande:
    En bekant är ute efter en beg bugga. Ser på blocket att folk annonserserar sina 08or till enligt henne skyhöga priser även fast dom har tillbehör Obs ej mina anonnser * www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_beigh_fint_s... * www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__08... * www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_08_chassi_fr... * www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_08_... VAd tycker ni? höga eller rimliga priser?
    rätt höga, men så kan man ju pruta så att man skäms också ;)
  • LR75
    lissats skrev 2010-05-09 15:28:57 följande:
    Satt och kollade på begagnade på blocket. Hittade det här. Helt nya för 8000:-. Någon hake tro? www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__10... (inte min annons)
    hmmm...jag bor på grannön till dom så man kanske skulle ta sig en sväng för att kolla. nån som ringt dom och kollat läget?
  • Preggie
    zasata skrev 2010-05-09 22:31:54 följande:
    En fråga.. www.bugababy.se/bee-tillbehor/23-bee-sommarsu... hur får man den som på bild tre? När jag försöker fälla in min suflett, så det som man liksom drar ut så den går över hela vagnen.. Jag får inte det att vara inne i sufletten.. vad gör jag för fel?
    Bild 3 är nya Bee, är det den du har?
  • Preggie
    Eddiebaby skrev 2010-05-09 21:32:00 följande:
    Tack vad bra, då är det nog bara ren otur då! Får hitta någon verkstad som kan titta på den som sagt....borde ju inte vara svårt här i Sthlmområdet att hitta en sådan som kan Bugga!!
    Det hände mig också. Lämna in den på Bonti vid Odenplan, de kan det mesta!
  • Eddiebaby
    sok skrev 2010-05-09 21:54:57 följande:
    min bugga från 07 går att fälla ihop men ena pluppen är "mystisk" ja, men själva problemet är sen då man ska fälla UPP vagnen igen. man får typ "banka" på sidorna så jag fälle rinte ihop min vagn mer (sambon får vara med för han kan trixet att få tillbaka chassit liksom om vi ska fälla ihop vagnen).fråga:- vad är skillnaden på nya och gamla rosa färgen?
    Mitt problem är att jag måste kunna fälla ihop vagnen då jag är ganska bilburen....hmm får lösa det! Hoppas det kan lösa sig för dig med!
    Preggie skrev 2010-05-09 23:19:26 följande:
    Det hände mig också. Lämna in den på Bonti vid Odenplan, de kan det mesta!
    Tack för tipset då ska jag prata med dem!
    ♥ Eddie 25/3-06 ♥ Tilde 31/3-09 ♥
  • Stargirl
    zasata skrev 2010-05-09 22:31:54 följande:
    En fråga..www.bugababy.se/bee-tillbehor/23-bee-sommarsu...hur får man den som på bild tre? När jag försöker fälla in min suflett, så det som man liksom drar ut så den går över hela vagnen.. Jag får inte det att vara inne i sufletten.. vad gör jag för fel?
    Har du stängt blixtlåset? Det är ju ett blixtlås längs bak när man vill ha sufflan kortare. Fatrar du hur jag menar?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • sok

-finns det någon bild där man kan se tydligt hur "gamla" och nya rosa färgen är?
    vilket år slutade man med den sk gamla rosa färgen? (alltså om jag köper ett beg topset med gamla rosa färgen hur gammalt är det troligtvis då?)

- frågade även tidigare men sen har jag missat om någon svarade, använder någon "sun canopy" eller vad det heter???? jag har en sån emn förstår inte HUR den ska sitta, och den ser inte ens snygg ut...

• Stargirl
    sok skrev 2010-05-10 11:20:18 följande:
    -finns det någon bild där man kan se tydligt hur "gamla" och nya rosa färgen är?vilket år slutade man med den sk gamla rosa färgen? (alltså om jag köper ett beg topset med gamla rosa färgen hur gammalt är det troligtvis då?)- frågade även tidigare men sen har jag missat om någon svarade, använder någon "sun canopy" eller vad det heter???? jag har en sån emn förstår inte HUR den ska sitta, och den ser inte ens snygg ut...
    Gamla rosa färgen slutade att tillverkas hösten 07. Då kom den nya rosa.
    Sun canopy betyder ju suflett. Vad är det du menar
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • sok
    Stargirl skrev 2010-05-10 11:27:37 följande:
    Gamla rosa färgen slutade att tillverkas hösten 07. Då kom den nya rosa. Sun canopy betyder ju suflett. Vad är det du menar
    aha tack!
    eh jaha betyder det suflett? hihi. jag menar en sak som jag har som är ett solskydd, istället för parasoll. man ska sätta fast den från vanliga sufletten och ner mot ramen, den har såna där pinnar som regnskyddet har också. men jag får inte dit den så jag vet inte hur den ska sitta fast. den är i silvrigt material. ska skydda mot solen...
    fick dne med vagnen (begagnad).
  • Bubbibalubbi

Kan ni hjälpa mig lista ut vad det var jag såg för vagn idag?
    Såg en tvilling/syskonvagn som såg exakt ut som en bugga. (Har både en cam och ett bee). Den hade inte delarna bredvid sig utan var långsmal. Den främre delen var lite lägre än sittdelen. Och det knäppaste var att den hade stora runda vita knappar precis som buggan. Helskumt.

Och jag hittar inget när jag googlar.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21