• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • FridaLee
    lissats skrev 2010-05-09 15:28:57 följande:
    Satt och kollade på begagnade på blocket. Hittade det här. Helt nya för 8000:-. Någon hake tro? www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__10... (inte min annons)
    Konstigt, hur kan de få tag på direkt från fabrik??? och varför sälja så billigt? kopior???
  • solouniko

Hur ska jag tvätta åkpåsen? 30 grader förstår jag, men annars? Sköljmedel, ut och in, centrifugering? Och ska den tumlas eller bara torkas? Tusen frågor! Har städat och fixat vagnen nu och tagit bort åkpåsen och bytt från brun/brun till rosa/brun Fiin!

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Nifelheim

Vad är rimligt pris att ta för Denim007 klädsel i bra skick? Sittdelsbas och varukorg, samt ett helt toppset? Sälja tillsammans eller var för sig?

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • livet från ljusa sidan
    LR75 skrev 2010-05-09 11:43:25 följande:
    men är han bara 7 veckor så kan du trösta dig med att det inte är buggans fel...det hade nog inte spelat någon roll vilken vagn du haft. hur har du bäddat åt honom?
    Nej tur är det!
    Jag har fårskinn och en kudde och filt bara. Hade åkpåsen men han blev helt galet varm så jag var tvungen att ta bort den. 
    Just nu somnar han enbart i bärsjalen... hoppas jag slipper bära honom till han fyller 18 bara ;)
    Jag köpte faktiskt den vita sufflan för denimen gjorde så det blev helt kolsvart inne i vagnen och det gillade jag inte alls.... Har inte ens provat den vita ute ännu, men blir premiärtur imorgon :)
  • Eddiebaby

Hej! Sorry att jag hoppar in i tråden bara såhär! Har fått problem med min ääääälskade bugga som jag rullat sedan -06 men nu helt plötsligt kan jag inte fälla ihop chassit? Den ena av de där små "plupparna" man drar i på sidorna av styret vill inte haka ur (om ni förstår vad jag menar) så kan inte fälla styret åt något håll. Någon som vet om det är ett vanligt fel??? Nåja, får hitta en verkstad som förstår sig på denna vagn som kan försöka hjälpa.

♥ Eddie 25/3-06 ♥ Tilde 31/3-09 ♥
  • FridaLee
    Eddiebaby skrev 2010-05-09 21:08:09 följande:
    Hej! Sorry att jag hoppar in i tråden bara såhär! Har fått problem med min ääääälskade bugga som jag rullat sedan -06 men nu helt plötsligt kan jag inte fälla ihop chassit? Den ena av de där små "plupparna" man drar i på sidorna av styret vill inte haka ur (om ni förstår vad jag menar) så kan inte fälla styret åt något håll. Någon som vet om det är ett vanligt fel??? Nåja, får hitta en verkstad som förstår sig på denna vagn som kan försöka hjälpa.
    sett några äldre vagnarpå blocket där det stått att chassit går ej att fälla. tror inte det är jätte vanligt men det förekommer iaf. tror det går att fixa, någon som nämnde det här i tråden tidigare har jag för mig.
  • Eddiebaby
    FridaLee skrev 2010-05-09 21:19:04 följande:
    sett några äldre vagnarpå blocket där det stått att chassit går ej att fälla. tror inte det är jätte vanligt men det förekommer iaf. tror det går att fixa, någon som nämnde det här i tråden tidigare har jag för mig.
    Tack vad bra, då är det nog bara ren otur då! Får hitta någon verkstad som kan titta på den som sagt....borde ju inte vara svårt här i Sthlmområdet att hitta en sådan som kan Bugga!!
    ♥ Eddie 25/3-06 ♥ Tilde 31/3-09 ♥
  • sok
    Eddiebaby skrev 2010-05-09 21:08:09 följande:
    min bugga från 07 går att fälla ihop men ena pluppen är "mystisk" ja, men själva problemet är sen då man ska fälla UPP vagnen igen. man får typ "banka" på sidorna så jag fälle rinte ihop min vagn mer (sambon får vara med för han kan trixet att få tillbaka chassit liksom om vi ska fälla ihop vagnen).

fråga:
    - vad är skillnaden på nya och gamla rosa färgen?
  • LR75
    livet från ljusa sidan skrev 2010-05-09 21:03:35 följande:
    ja men då har han det ju mysigt bäddat så då är det nog bara så att han inte gillar att ligga i vagn bara. vissa bebisar är ju så. det blir säkert annorlunda sen när han får sittdelen. och så är han ju ganska "ny" fortfarande så han vänjer sig nog vid leggdelen snart.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21