• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • fruV

Hej, jag har en Gecko från 2006 som fjädringen i framdäcken helt pajat på... Vet ni om man kan få tag på likadana eller passar de nya framdäcken på Geckon?

♥Mamma till Thea 060915 & Signe 111006♥
  • Lindadjo
    fruV skrev 2012-01-05 21:41:00 följande:
    Hej, jag har en Gecko från 2006 som fjädringen i framdäcken helt pajat på... Vet ni om man kan få tag på likadana eller passar de nya framdäcken på Geckon?
    Gecko har väl samma som frog? Och på frog passar även de nya cameleonhjulen. De är dock något högre. Jag har cameleon på min frog, och det stör inte mig.
  • Dunderklumpen

fruV
    De nya sviwelhjulen passar absolut till Geckon. Jag bytte ut dem i höstas på min nämligen :)

Precis som Lindadjo säger är de något högre men det är inget som märks när du väl använder vagnen

• fruV

Lindadjo och Dunderklumpen-tack för svar! :) då blir det till köpa hjul idag!

♥Mamma till Thea 060915 & Signe 111006♥
  • RedTopaz

Ingen som vet om man kan köpa svart chassi billigt utomlands??

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Tant Pruselius
    RobzMarley skrev 2012-01-05 17:05:32 följande:
    tänkte köpa en cam. Men hade en bee innan. och älskade den. gillar att den fälls upp i en del så att säga, lättheten med mera..

MEN!

Är babynestet fleece??? Ska ha i juni och det hade känts lite varmt. Hade min bee från förra barnet var 3 mån. 

Men vill ha liggdelen nu.. Tänkte det är lagom att byta då på höst/vintern.

Men ja, been är ju mkt lättare än camen.,.

Vad säger ni???
    jag har haft babyproffsens egna mjuklift i - p&t mjukliften funkar oxå...
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2012-01-05 20:57:42 följande:
    Mini75: Gick in i bildtråden och bara DOG när jag såg din vagn! Ååååååh så fint!!!!! Jag älskar verkligen det där tyget, jakten från Allerdahl.Hjärta och åkpåsen passade ju bara helt perfekt till. *Avundsjuk till tusen*
    säger miss sufflett here self
  • RobzMarley
    Någon som haft Cocoon??

Är den fleecad på insidan? bebis kommer ju i juli.. Så fleece känns ju lite väl..

Men föredrar been sen framför cam om man ser till sittdelen,.,

VAD säger ni???

• mini75
    Lindadjo skrev 2012-01-05 20:57:42 följande:
    Mini75: Gick in i bildtråden och bara DOG när jag såg din vagn! Ååååååh så fint!!!!! Jag älskar verkligen det där tyget, jakten från Allerdahl.Hjärta och åkpåsen passade ju bara helt perfekt till. *Avundsjuk till tusen*

Tack, vad snälltGlad! Ja det blev faktiskt ganska bra.
    Men du har ju en miljon olika uppsättningar att vara avundsjuk på. Kan inte fatta att man kan sy så bra, liggdelar, sufletter och gud vet allt!

Sen är jag extra avundsjuk på denimklädseln...