• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Insomnie

Är det något speciellt man ska tänkt på om man skulle köpa en begagnad Bee+ ?

• J N

Kollar igen.. Är det någon som har erfarenhet av beställning från babytrader.eu?

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • J N
    Fröken Småland skrev 2012-01-08 19:14:13 följande:
    Japp, några år sedan men funkade kanon!
    Ok! Och det är äkta bugaboo? Man hör ju så mycket skräck exempel på kopior osv..
    Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • OHs mamma

Frågor till er som har erfarenhet av Bugaboo

- Känns det som att barnet kommer för långt ner?
    - Sitter barnet verkligen bekvämt i sittdelen på t.ex. frog eller cameleon?

- Vad bör jag tänka på vid ett begagnat köp på t.ex. Blocket?

Tack på förhand!

• s07

1) ja den är lite låg vilket jag störde mig på
    När min son var 6 mån- 1 år
    2) jag gillar inte sätet t minsta barnen - inget fotstöd tex och bygeln hamnar i tugghöjd
    3) lär dig känna igen en kopia, kolla att chassit är ok, betala inte för mkt(jag tycker beg buggor är onödigt dyra)

• RedTopaz

1) jag har aldrig stört mig på det (haft frog och Cam) 2) ja det tycker jag absolut, framförallt efter ca 10mån. Innan dess har jag sällan vinklat upp sittdelen hela vägen. I min mening finns ingen bättre allroundvagn och heller i gen som är så anpassningsbar och jag har provat många olika vagnar! 3) jämför priset på den du är intresserad av med andra liknande av samma årsmodell så att du betalar ett ok pris. Förhör dig om vagnens historia och kolla så att chassit är enkelt att fälla upp och ihop samt att det inte är snett eller dylikt. Och som sagt, lär dig känna igen en kopia.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

Skrittens mamma: du kan nog följa samma råd som jag och S07 skrivit ovan. Gissar att det är den i Linköping? (stenkoll på blocket i jakten på svart chassi). Det framgår inte om det är frog eller Cameleon chassi, kolla det. (frogchassi är i mina ögon bättre), jag antar dock att ramen är frog, annars skulle inte frogs sittdelar passa, men kolla för säkerhetsskull. Jag ser att den har Cameleon framhjul vilket är bra, de gamla frog hjulen fjädrar inte lika bra.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • OHs mamma
    RedTopaz skrev 2012-01-09 13:38:37 följande:
    Skrittens mamma: du kan nog följa samma råd som jag och S07 skrivit ovan. Gissar att det är den i Linköping? (stenkoll på blocket i jakten på svart chassi). Det framgår inte om det är frog eller Cameleon chassi, kolla det. (frogchassi är i mina ögon bättre), jag antar dock att ramen är frog, annars skulle inte frogs sittdelar passa, men kolla för säkerhetsskull. Jag ser att den har Cameleon framhjul vilket är bra, de gamla frog hjulen fjädrar inte lika bra.
    Tack för hjälpen!
    Jag frågade de frågorna, men dessvärre var den redan såld Nu håller jag utkik, har gjort ett skamerbjudande som inte gick hem...men försöka kan man ju alltid! Drömmer
  • Tibell

Någon här som har en jujube skötväska till sin bugga ?
    Har kikat lite på dessa och älskar just de färgglada :)
    Men den kanske är otymplig på buggan ?
    Har främst kikat ( via nätet dock ) på en beall och en between. Hade tänkt ha den tillsammans med krokar då.
    Men vill inte ha en för stor skötväska.
    Bebisen som kommer är det enda blöjbarnet och det enda som krävs till de två andra barnen är lite extra kläder. Så den måste inte vara gigantisk :)