• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Cameleon är den absolut bästa av de två, Bee är faktiskt bara en sulky även om det är en ovanligt komplett och lyxig sulky.

• Insomnie
    imaj skrev 2012-01-08 09:30:20 följande:
    Skit bröt igen... Det verkar vara appen som tjorvar.

...PhilandTeds, Babyjogger. De flesta vagnar är i samma längd eller tom kortare än Cameleon och flera är dessutom endast framåtvänd. Så jag tycker du ska hålla ut ett tag till och se om det blir bättre när hon blir lite äldre.

En framåtvänd vagn känns inte riktigt okej ännu. Har testat det och känner mig inte alls nöjd med det. Önskar dock att det var enklare att stoppa in camen i bilen, att den kunde gå in i ett stycke.. men jag tycker att hjulen på Bee ser väldigt små ut.. går det ens att köpa den når det är lite ojämnt underlag?
  • Insomnie
    Fröken Småland skrev 2012-01-08 09:35:05 följande:
    Cameleon är den absolut bästa av de två, Bee är faktiskt bara en sulky även om det är en ovanligt komplett och lyxig sulky.

Ja... så i den bästa världen så behöver man båda då
  • Fröken Småland
    Insomnie skrev 2012-01-08 09:36:53 följande:
    Ja... så i den bästa världen så behöver man båda då
    Precis så är det! *vet* Drömmer
  • J N

Någon som beställt vagn genom babytrader.eu?

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • RedTopaz

En frog från 08 är vård 3-3500kr skulle jag säga, beroende på skick och om den är blekt eller ej. Jag har haft både Frog, CAM och Bee och Frogen är klart bäst. Been funkar dåligt på ojämna underlag och snö plus att den snabbt känns liten för barnet och är mindre bekväm att sova i. Den funkar bäst mellan 6mån-1,5år.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

Jo, Been har heller inte lika bra kvalitet som de andra två, detvär mer plast som lättare går sönder och den knakar väldigt när man fäller upp och fäller ihop... Fast Been är väldigt smidig och bra som sulky!!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • ami

Jag har haft gamla Bee och har nu Bee plus. Den gamla håller jag med är knakig och känns smäckig vid ihop och uppfällning och är ju mindre. Nya plus däremot upplever jag inte alls lika smäckig utan enkel och lätt att både fälla och byta håll. Och rymlig iom det höjbara ryggstödet. Vår femåring ser riktigt liten ut i den och ryms att sova i den om så vore :)

• MrsNielsen

Hej

Har idag en Cam och vill gärna byta till en Bee+.Är dock lite kluven om jag ska köpa en nu eller vänta till våren.Är livrädd att det kommer att bli världens snökaos och att Bee inte klarar av all snö.
    Klarra been + av mkt snö??
    Tacksam för svar!

• OHs mamma

Hej!
    Slänger in en liten fråga.

Är spekulant på en begagnad Bugaboo med cameleon liggdel och frog sittdelar. Är det nåt jag bör tänka på?