• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • ami

Jag har en between m krokar. Sitter bra. Inte så jättestor, men rymmer massor ändå.

• Tibell

Ami : tack :) har googlat och till och med kollat på youtube och fastnade mest för between faktiskt !
    Tycker beallen verkade för stor. Vill helst ha en liten mindre. Ska man prompt packa med sig mycket så finns det ju faktiskt en väldigt stor varukorg att nyttja :)

• imaj

Hade (har men använder inte den) en Between på våran förra Cameleon. Den sitter jättebra på vagnen, sambon störde sig dock på att han slog benen i den lite då och då.

Men jag tyckte inte att den rymde allt för mycket ändå. Visst man klarade sig med ombyte, blöjor och sånt men behöver man ha mat/välling/flaskor blir det trångt.

Dock rekommenderar jag den starkt framför BeAll då en kompis hade den och hon upplevde den som alldeles för stor på Camen. Inte så att det blev fult men ändå lite klumpigt.

• Tibell

Tack för fler svar :)
    Har till och med drömt om dessa skötväskor och färger i natt!
    Maken tycker jag är helt galen med tanke på att bebisen kommer först till sommaren ;)
    Men de är faktiskt nedsatta med 300 kronor nu, så lika bra att slå till!
    Nu ska jag bara bestämma mig om vilken färg. Tänkte först försöka matcha vagnen men det kommer aldrig gå :/
    Har en grå liggdel+varukorg och tänker nog ha offwhite sufflett.
    Sittdelen+varukorg är i brunt, samma topset som till liggdelen, alltså offwhite.
    Har även rosa sufflett om det skulle vara tjej som kommer ut :)
    Hade helst velat ha dizzy daisies ( between ) , tycker den ser såå fin ut.
    Vad tror ni , kan det gå ?

• straw2008
    FridaK skrev 2012-01-10 09:01:34 följande:
    Vad är skillnaden mellan Bee och Bee +?

Bee är oftast billigare då den är äldre. Bee är trängre o handtaget kan sättas på vilken höjd som helst, steglöst. Vi har haft båda o jag gillar bee mkt mer än bee+ men jag tror inte våra barn fått plats i been speciellt länge.. den är ju som sagt trängre samt har lite lägre suflett (men knappt märkbart). De gjorde även om selen lite granna o jag tycker att bee+ är lättare att fälla ihop.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • FridaK
    straw2008 skrev 2012-01-10 10:45:11 följande:
    Bee är oftast billigare då den är äldre. Bee är trängre o handtaget kan sättas på vilken höjd som helst, steglöst. Vi har haft båda o jag gillar bee mkt mer än bee+ men jag tror inte våra barn fått plats i been speciellt länge.. den är ju som sagt trängre samt har lite lägre suflett (men knappt märkbart). De gjorde även om selen lite granna o jag tycker att bee+ är lättare att fälla ihop.
    Tack för ditt svar. Vill gärna ha fler :D