• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • standby
    standby skrev 2012-01-10 16:44:58 följande:
    För ett tag sedan frågade jag om tips då min vagn drar åt skogen snett. Provade det thj föreslog vilket inte hjälpte, har heller inte luftdäck som kan vara ojämna som Blue T tipsade om. Men tack för tipsen!

Inser att vagnen måste blivit sned i ramen. Gråter Måste ha skett när vi åkte hit och dit över jul/nyår och det blev tung packning på chassit i bilen. (INTE jag som packade in)

Finns det någon chans att man kan lämna in på sevice och de kan hjälpa mig där tror ni?

Vart servar man i så fall? Vet att en kompis som har UJ servade på Bonti, Odengatan. Finns det ngt närmare Tyresö så tas tips tacksamt emot    Glad  

Tack för svar PrettyPolly.
    Någon mer med tips ang detta? 
  • spigg
    Broadway skrev 2012-01-11 08:36:09 följande:
    Om jag har liten och lätt bebis i vagnen. Ska jag då ha fjädringen på framhjulen längst fram eller längst bak? Eller har det inte alls med bebisens vikt att göra?
    Längst bak/längst in! Fjädring har med hur stor vikt vagnen belastas med, inklusive varukorgen. Första hacket är till 5 kg, andra till 10, tredje till 15 och fjärde till 20 kg.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Dunderklumpen

Har ni örnkoll på när den gröna åkpåsen från BB försvann ur sortimentet?

Funderade på att skambuda på en (den har legt ute sen i början av november) men jag kan inte hitta någon ytterligare info på BBs sida.

Julia 2010-08-08
  • Fröken Småland
    Dunderklumpen skrev 2012-01-11 11:36:42 följande:
    Har ni örnkoll på när den gröna åkpåsen från BB försvann ur sortimentet?

Funderade på att skambuda på en (den har legt ute sen i början av november) men jag kan inte hitta någon ytterligare info på BBs sida.
    Skulle tro runt 2007 ungefär. Men varför spelar det någon roll?
  • Dunderklumpen

Det var en ren nyfikenhets grej

Säljaren har varken skrivit ut inköpsdatum eller postat en bild på sin åkpåse (utan använt en från nätet)

Julia 2010-08-08
  • Broadway

Spigg: tack för det! Måste flytta in dem då.

Tycker oxå att det är livsfarligt med allt som går att köpa till. Men mannen är glad för han köper hellre nya tillbehör än en helt ny vagn varje gång jag tröttnar..,..

Köpte dock en uj häromdagen mest för att jag inte gillar att köra buggan i terräng. Skönt att ha en för skogspromenader och annat. Känns som världens bästa kombination med en uj och en cameleon!

• Fröken Småland
    Dunderklumpen skrev 2012-01-11 11:53:20 följande:
    Det var en ren nyfikenhets grej

Säljaren har varken skrivit ut inköpsdatum eller postat en bild på sin åkpåse (utan använt en från nätet)
    Den är väldigt läcker
  • Dunderklumpen
    Fröken Småland skrev 2012-01-11 12:10:20 följande:
    Den är väldigt läcker
    Nu har jag aldrig sett den IRL men jag älskar den görna nyansen (på bild iaf ;) ) och inbillar mig att den  skulle vara snygg till både ltd Mandarin och den gula sufflan på mitt Bee
    Julia 2010-08-08
  • Blondie 80

Du är ju helt vild Blue Topaz! Me like ;).

Idag körde jag min nästan fyraåring till förskolan i CAMen (det här är min första bugga och storebror åker inte vagn så jag har inte tänkt tanken tidigare). Han var lite väl lång, men det gick verkligen jättebra och lätt att köra. Nu ojar jag mig dock över att hans skor smutsade ner "mammas vagn";). Måste fixa det ikväll.

• my33

Hej alla bugaboofrälsta :)  Gick och köpte en bugaboo cameleon på blocket från 2011. Trodde att nu har jag en smidig och bra vagn av bästa kvalitet till väntande bebis i magen.

Är dock mycket undrande... Liggdelen skakar när man flyttar vagnen och känns ostabil. Upp för en trappa skakar den mycket. Sitter ju liksom bara fast i mitten å vickar lite hit å dit.   Varukorgen e så nära liggdelen att man knappt kan trycka in en matkasse...

Dessutom hade både jag och min sambo stora problem med att fälla ut och ihop vagnen med dessa tryckknappar på sidorna.. Är det vagnen det är fel på( för att den är begagnad) eller ska det vara såhär??

Väldigt snygg är den ju :) Men är den lika bra som den är snygg? :)