• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • OHs mamma
    OHs mamma skrev 2012-01-08 15:24:16 följande:
    Hej!
    Slänger in en liten fråga.

Är spekulant på en begagnad Bugaboo med cameleon liggdel och frog sittdelar. Är det nåt jag bör tänka på?
    Slängde visst iväg frågan lite snabbt...det är en -07:a.
  • Insomnie
    ami skrev 2012-01-08 14:50:43 följande:
    Jag har haft gamla Bee och har nu Bee plus. Den gamla håller jag med är knakig och känns smäckig vid ihop och uppfällning och är ju mindre. Nya plus däremot upplever jag inte alls lika smäckig utan enkel och lätt att både fälla och byta håll. Och rymlig iom det höjbara ryggstödet. Vår femåring ser riktigt liten ut i den och ryms att sova i den om så vore :)

Hur lång är din 5åring? Känns inte som om man klarar sig helt och fullt med bara en Bee+ om man har ett barn som ännu inte går så mycket? Måste verkligen åka och klämma och känna på en Bee+ imorgon..
  • spigg
    MrsNielsen skrev 2012-01-08 15:22:40 följande:

Hej

Har idag en Cam och vill gärna byta till en Bee+.Är dock lite kluven om jag ska köpa en nu eller vänta till våren.Är livrädd att det kommer att bli världens snökaos och att Bee inte klarar av all snö.
    Klarra been + av mkt snö??
    Tacksam för svar!

Nej det tycker jag inte att den gör. :(
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • emilias

Jag har nu köpt en Frog, tack för er hjälp härifrån!
    Jag har två frågor till om någon orkar svara..

1. Jag skulle vilja köpa till någon ny suflett och undrar om det fungerar om jag bara köper Cameleon suflett eller måste jag köpa något annat till för att den ska passa?

2. Funkar även Cameleons toplock till Frogen? Tycker mig ha sett att det är dragkedja till de på Cameleon men på den Frogen jag har "hakar" man liksom fast toplocket med öglor.. 

• emilias

Juste kom på en till grej..

3. Kan man köpa till Cameleons korg under vagnen (som jag förstått är större) och fästa på Frogen? 

• Fröken Småland
    emilias skrev 2012-01-08 16:54:58 följande:
    Jag har nu köpt en Frog, tack för er hjälp härifrån!
    Jag har två frågor till om någon orkar svara..

1. Jag skulle vilja köpa till någon ny suflett och undrar om det fungerar om jag bara köper Cameleon suflett eller måste jag köpa något annat till för att den ska passa?

2. Funkar även Cameleons toplock till Frogen? Tycker mig ha sett att det är dragkedja till de på Cameleon men på den Frogen jag har "hakar" man liksom fast toplocket med öglor.. 
    Grattis! Släng in bild i bildtråden sen vetja Adress i TS om du inte hittat den redan.

Svar på frågorna: Du behöver byta sufflettfästena för att en Cameleonsufflett skall sitta bra, däremot kan du behålla sufflettpinnarna. Topplocket från Cameleon funkar tyvärr inte, de har som du själv noterat helt olika fästanordningar.  
  • Fröken Småland
    emilias skrev 2012-01-08 17:00:01 följande:
    Juste kom på en till grej..

3. Kan man köpa till Cameleons korg under vagnen (som jag förstått är större) och fästa på Frogen? 
    Det kan man, det funkar helt ok även om den är lite stor och istället för att hänga helt fritt vilar lite mot stagen.
  • ami

Vår femåring var strax över metern i somras. Sov i Been några ggr då vi var borta sent. Helt ok. Jo men jag tror man klarar sig med bara Bee plus, fast den är ju inte lika ombonad som cam. Utom om det blir massa snö förstås. - Men har du provat att ta ur sittplattan i trä i din cam? Hur blev det? För oss har det gjort jättemycket skillnad. Annars är Bee plus i mitt tycke en kanonsmidig vagn som just är enkel att fälla ihop och tar liten plats. Väldigt stabil och lättkörd om man jämför med maclaren Xt som vi också haft. Och jag har kört Bee några ggr i fryst issörja. Hackigt, men det gick. Mycket snö tror jag skulle fastna i hjulen. I övrigt är hjulen bättre än man tror, vi kör rätt ofta på grusväg och gräs på sommarn, det går bra. Bara marken är tillräckligt hård så inte hjulen sjunker ner går det.

• ami

Jaha, hur lägger man in foton? Går det från IPhone? Tog just foto på numera 5,5-åring ca 105 cm i Frog.

• Fröken Småland
    ami skrev 2012-01-08 17:22:33 följande:
    Jaha, hur lägger man in foton? Går det från IPhone? Tog just foto på numera 5,5-åring ca 105 cm i Frog.
    Tyvärr funkar det inte via mobilen utan man får först lägga den på datorn och sen ladda upp (se längst ned, infoga bild, ladda upp en bild).