• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • JessiWill
    linaloo skrev 2012-01-10 19:09:00 följande:
    Jag har flera gånger senaste veckan svarat på vad en Donkey duo kostar från pramworld, vad frakten går på, hur de sköter reklamationer, vad totalpriset blev osv. (ca11500kr). Om man läser lite (ett par sidor tillbaka bara) så står det även att pramworld verkar vara de som har bäst pris just nu. Jag har själv kollat runt massor och jämfört priser  innan jag beställde därifrån. Tyckte oxå att det verkade läskigt att beställa via mail. Men ge dem en chans, jag känner mig trygg med dem. Svarar supersnabbt på mail, trevliga på telefon osv. +att väldigt många andra här i trådarna har beställt utan nå problem.

Däremot tycker jag att det är lite jobbigt att svara 3-5 gånger på samma fråga på ett par dagar bara. Hade man bara läst ett par inlägg tillbaka, så hade man hittat ett svar direkt. Jag upplever det så att folk gärna svarar på frågor, men om svaret på frågan finns några inlägg upp så "orkar" man inte svara igen. Tycker att man kan läsa de senaste inläggen varje fall innan man frågar. 
    Jo men som jag sa så HAR jag läst sidor tillbaka, jag HAR sett ngr sidor där man kan beställa men jag ville ha fler. Strunt samma, jag orkar inte ha någon vidare diskussion mer, har redan förklarat mig och jag tror inte jag behöver höra 25 personer till som säger liknande saker Glad.
    Jag suger på engelska i både tal och skrift, så att maila eller ännu värre prata i telefon känns inte som något som passar mig.. skulle något hända så hade jag aldrig klarat av att argumentera/kräva eller liknande på annat språk än svenska.
    Men skönt för er som de passat för Glad
  • Plly
    standby skrev 2012-01-10 16:44:58 följande:
    För ett tag sedan frågade jag om tips då min vagn drar åt skogen snett. Provade det thj föreslog vilket inte hjälpte, har heller inte luftdäck som kan vara ojämna som Blue T tipsade om. Men tack för tipsen!

Inser att vagnen måste blivit sned i ramen. Gråter Måste ha skett när vi åkte hit och dit över jul/nyår och det blev tung packning på chassit i bilen. (INTE jag som packade in)

Finns det någon chans att man kan lämna in på sevice och de kan hjälpa mig där tror ni?

Vart servar man i så fall? Vet att en kompis som har UJ servade på Bonti, Odengatan. Finns det ngt närmare Tyresö så tas tips tacksamt emot    Glad  
    Cykelstaden i vasastan servar bugaboos, har gjort det själv där men tyvärr löste dom problemet dåligt (och när jag öppnade upp lederna så saknades det en del...kul!) Men ett snett chassi borde dom greja!
  • Eve94

Såg att man kunde köpa Basdelar så som chassi, sittdel osv löst nu. Kommer Dock ej ihåg hemsidans namn. Någon som vet vart man kan hitta det?

• Fröken Småland
    Eve94 skrev 2012-01-10 21:03:12 följande:
    Såg att man kunde köpa Basdelar så som chassi, sittdel osv löst nu. Kommer Dock ej ihåg hemsidans namn. Någon som vet vart man kan hitta det?
    Kolla med bugababy.se
  • Eve94

Kollat där men hittar inte... Jag vet ju att det ska finnas då jag sett det. Var påväg att beställa ett svart chassi men ville avvakta.. Men har gått egenom massor av sidor men hittar det inte nu..

• linaloo
    Eve94 skrev 2012-01-10 21:15:51 följande:
    Kollat där men hittar inte... Jag vet ju att det ska finnas då jag sett det. Var påväg att beställa ett svart chassi men ville avvakta.. Men har gått egenom massor av sidor men hittar det inte nu..
    Läste att Barnbutiken har svart chassi för 3500kr, dock är det beställningsvaror. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • saandi
    Eve94 skrev 2012-01-10 21:03:12 följande:
    kidzshop.se!!
  • RedTopaz

Www.kidzshop.se har överlägset billigast priser och störts sortiment av buggadelar. De är himla trevliga också faktiskt. Beställde mina foamdäck och en svart varukorg idag och suktar efter det svarta chassit för 3100kr... Och en svart sittdel... Dyrt att ha bugaboo när man kan köpa så mycket till den!! ;) köpte även ett blått set av sittdel och liggdel med Marimekkosufflett i blått på Blocket, blir fint med den svarta varukorgen!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Broadway

Om jag har liten och lätt bebis i vagnen. Ska jag då ha fjädringen på framhjulen längst fram eller längst bak? Eller har det inte alls med bebisens vikt att göra?

• saandi

Blue topaz: ja det är livsfarligt. jag har beställt svart varukorg och sittdel:) har köpt två olika topset och extra liggdelslock med. Vet inte vart det ska sluta med tanke på att bebis fortfarande är i magen:)