• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • fruV

När bytte ni från ligg- till sittdel?

♥Mamma till Thea 060915 & Signe 111006♥
  • JessiWill

Hejsan!
    Någon som kan ge mig tips på olika sidor där jag kan beställa donkeyn? Och ni som har en vad betalade ni för eran?

Jag vet att det finns en Donkey-tråd, står att man skall få ställa frågor, men det är ingen som svarar Skrattande
    Så frågar i gamla hederliga-bugga tråden ist och hoppas att ett par av er har införskaffat sig en åsna =)

• standby

fruV - jag bytte vid 4 månader då sonen hatade att ligga ner i liggdelen och jag i princip fick bära jämt.

• RedTopaz

Bytte från ligg till sitt vid 4,5 mån, 5 mån och nu vid ca 6 mån tänkte jag (vill ha liggdelen i Thailand så han får klara sig med den tills vi kommer hem och han är 6 månader precis). Vilken utländsk sida har billigast reservdelar? Vill slå till på en svart varukorg och foamdäck bl.a... Det kommer aldrig ut ngt på Blocket!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • fruV

Tack för svar! Har en tjej på dryga 3 mån som inte gillar vagnen. Men tänker att när de är runt 4-5 mån måste de bli liggandes med benen rätt upp? :/

♥Mamma till Thea 060915 & Signe 111006♥
  • standby
    fruV skrev 2012-01-10 16:27:58 följande:
    Tack för svar! Har en tjej på dryga 3 mån som inte gillar vagnen. Men tänker att när de är runt 4-5 mån måste de bli liggandes med benen rätt upp? :/

Lite så blir det i det mest plana läget. När sonen var vaken hade jag i mitten-läget. Båda funkar bra! Nu är han drygt 9 månader och har ju fortfarande inte så långa ben att de inte står upp men det stör ej honom iaf.
  • standby

För ett tag sedan frågade jag om tips då min vagn drar åt skogen snett. Provade det thj föreslog vilket inte hjälpte, har heller inte luftdäck som kan vara ojämna som Blue T tipsade om. Men tack för tipsen!

Inser att vagnen måste blivit sned i ramen. Gråter Måste ha skett när vi åkte hit och dit över jul/nyår och det blev tung packning på chassit i bilen. (INTE jag som packade in)

Finns det någon chans att man kan lämna in på sevice och de kan hjälpa mig där tror ni?

Vart servar man i så fall? Vet att en kompis som har UJ servade på Bonti, Odengatan. Finns det ngt närmare Tyresö så tas tips tacksamt emot    Glad  

• spigg
    JessiWill skrev 2012-01-10 13:24:55 följande:
    Hejsan!
    Någon som kan ge mig tips på olika sidor där jag kan beställa donkeyn? Och ni som har en vad betalade ni för eran?

Jag vet att det finns en Donkey-tråd, står att man skall få ställa frågor, men det är ingen som svarar Skrattande
    Så frågar i gamla hederliga-bugga tråden ist och hoppas att ett par av er har införskaffat sig en åsna =)
    Jag har svarat på den frågan många gånger där inne, det är bara att bläddra några sidor bakåt så är det flera stycken som redovisar de prisuppgifter de fått från bl.a. Pramworld bara nu i veckan!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • JessiWill
    spigg skrev 2012-01-10 16:57:01 följande:
    Jag har svarat på den frågan många gånger där inne, det är bara att bläddra några sidor bakåt så är det flera stycken som redovisar de prisuppgifter de fått från bl.a. Pramworld bara nu i veckan!
    Jaha okej, jo jag har inte kollat längre bak för jag har varken tid eller lust att bläddra 300 sidor. Men får kolla om det finns någonstans där man kan skriva in sökord =)