• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Strangely

hejsan alla! funderar på att köpa en Cameleon.
    Vad tycker ni om buggan? För/nackdelar?
    Hur är sittdelen, blir den trång när barnet börjar komma upp i ca 3års ålder?
    Vad är skillnaden på den nya modellerna jämfört med de äldre? 
    Hur känns vagnen kvalitets mässigt?

Tacksam för svar =)

• Mynta

Hej!

Vad finns det för saker som skiljer en falsk från en äkta Bugaboo? Vad ska man vara uppmärksam på? 

• RedTopaz
    Strangely skrev 2012-01-20 11:49:07 följande:
    hejsan alla! funderar på att köpa en Cameleon. Vad tycker ni om buggan? För/nackdelar? Hur är sittdelen, blir den trång när barnet börjar komma upp i ca 3års ålder? Vad är skillnaden på den nya modellerna jämfört med de äldre?  Hur känns vagnen kvalitets mässigt? Tacksam för svar =)

Alla här i tråden älskar ju Bugaboo ;)... Jag tror de flesta tycker att buggan håller upp till 3år, har man ett långt barn kan huvudet slå i suffletten men den kan man ta bort. Den går att använda som sittvagn upp till 4år. Jag personligen slutar använda vagn vid ca 2,5år, om det behövs någon gång tar vi paraplysulky. Smaken är som baken, jag gillar den äldre Frogen bättre då den är bättre balanserad men har en Cameleon nu som jag också älskar. Jag har haft över 15 vagnar och Bugaboo slår alla andra vagnar kvalitetsmäsiigt, lätt! Hur jag än gör återgår jag alltid till Bugaboo. Nackdelarna är att när vagnen är liggvagn är varukorgen svårcatt nå, när den fälls ihop fälls den i två delar, styret är lite vickbart och det gillarcinte jag när man har snöhjulen på. Den funkarvinte så bra i slask och mkt snö utan snöhjul. Positivt är att den är en fantastisk allroundvagn, oerhört lätt och smidig, den vänder på en 5-krona, liten!! Snygg, lätt att variera i utseende, outstanding kvalitet, högt andrahandsvärde... Det finns hur mkt som helst!
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Mynta
    linaloo skrev 2012-01-20 22:18:00 följande:
    www.bigbaby.se/artikel.php?id=68
    Tack!!

Kunde ha gjort ett KAP igår. Låg ute en Cam i bra skick för 1400 (!!) spänn, men den var såklart såld när jag ringde...   
  • Leolai

Hejsan, undrar om nån av er vet om man kan beställa topset från pramworld?

• thj
    eternalstar skrev 2012-01-20 09:29:44 följande:
    När släpps de nya limitedfärgerna? Och den nya ljusa "turkosa" blåaktiga(?!) som ersätter blue? Någon som vet?

De släpps i mars är det sagt :)
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!