• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RedTopaz

Februari 2012 står det på buggas hemsida. :)

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Suri

Vet någon om man kan köpa de vadderade axelskydden/kuddarna som sitter på selen? (någon som vet vad de heter?) Vet inte hur selarna ser ut på de nyare vagnarna, men på denna, 08, går de att ta loss. Jag har gjort det för tvätt och hittar de nu inte... Så irriterande. Måste ha dessa, går de att få tag på?

• RedTopaz

Vadderade skydd på selen? Kan jag inte minnas att jag någonsin sett?

• RedTopaz

Fick hem mina köpta blocketdelar nu i veckan, liggdel, sittdel och marmekkosufflett i fin blå färg. Har dock lagt ut dem på tradera i förhoppning om att tjäna några hundra så jag kan köpa en efterlängtad svart sittdel! Man får i te vara dum om maken säger nej till fler köp! Haha :)

• enlitenbitkaka

Bra beskrivning på hur man tar på det sabla regnskyddet? Har provat här hemma och får ju på det, får dock bända rätt bra men tycker inte det sitter bra över sufletten.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • emilias

Någon som vet om man kan färga sufletten själv i tvättmaskinen med typ såndär färg från Åhlens? Vår suflett är liksom inte så svart längre ;0)

• RedTopaz
    enlitenbitkaka skrev 2012-01-22 16:44:36 följande:
    Bra beskrivning på hur man tar på det sabla regnskyddet? Har provat här hemma och får ju på det, får dock bända rätt bra men tycker inte det sitter bra över sufletten.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/

Buggas grejjer är alltid millimeteranpassat.. ;) Börja med att trä på regnskyddet från huvudänden (med suffletten uppfälld) och jobba dig bort till fotänden med att trä på det. Det sista du gör är att haka pinnarna på skruvarna och om det går dra regnskyddet över ramen i fotänden (brukar dockinte räcka dit).
  • RedTopaz
    emilias skrev 2012-01-22 16:50:35 följande:
    Någon som vet om man kan färga sufletten själv i tvättmaskinen med typ såndär färg från Åhlens? Vår suflett är liksom inte så svart längre ;0)

Det går tyvärr inte att göra med sådan färg som är gjord för naturmaterial som tex bomull och silke. Buggatygerna är 100% syntet. Däremot vet jag att det finns folk här i tråden som svampat sina suffletter med färg, jobbigt och tidskrävande men det verkar ha blivit bra. (om du tvättar suffletten tappar den färgen igen). Lindadjo, hade inte du gjort det?
  • emilias
    RedTopaz skrev 2012-01-22 16:55:18 följande:
    Det går tyvärr inte att göra med sådan färg som är gjord för naturmaterial som tex bomull och silke. Buggatygerna är 100% syntet. Däremot vet jag att det finns folk här i tråden som svampat sina suffletter med färg, jobbigt och tidskrävande men det verkar ha blivit bra. (om du tvättar suffletten tappar den färgen igen). Lindadjo, hade inte du gjort det?
    Ah synd. Men tack för tipset! Att svampa låter intressant, dock är jag inte så "sysslig" av mig, hur gör man när man svampar sufletten? Vilken sorts färg använder man och någon som vet exempel på affär man kan få tag på sådan?