• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mmmiikaela

Hejhej, jag hoppar på här. Är de nån som har tips på hur man ska göra när man syr suflett till cam?

miliam 09 - wilton 11
  • Suri

RedTopaz: inga axelbandsskydd? Alltså kanske inte så himla vadderade, men de breda "kuddarna" som sitter i axelhöjd på selen. Hmm Min vagn är köpt i USA, kan det vara en sådan skillnad på vagnarna?

• mini75
    emilias skrev 2012-01-22 17:00:33 följande:
    Ah synd. Men tack för tipset! Att svampa låter intressant, dock är jag inte så "sysslig" av mig, hur gör man när man svampar sufletten? Vilken sorts färg använder man och någon som vet exempel på affär man kan få tag på sådan?

Panduro och färgen heter palett. Man trycker in färgen i sufletten helt enkelt. Jag blev dock ej helt nöjd med resultatet...
    Men här är nog andra som blev det.?
  • linaloo
    RedTopaz skrev 2012-01-22 16:55:18 följande:
    Det går tyvärr inte att göra med sådan färg som är gjord för naturmaterial som tex bomull och silke. Buggatygerna är 100% syntet. Däremot vet jag att det finns folk här i tråden som svampat sina suffletter med färg, jobbigt och tidskrävande men det verkar ha blivit bra. (om du tvättar suffletten tappar den färgen igen). Lindadjo, hade inte du gjort det?
    Färgen lossnar om du inte fixerar. Fixera gör  du antingen genom att stryka(med handduk emellan) eller att blåsa med hårtork.
    emilias skrev 2012-01-22 17:00:33 följande:
    Ah synd. Men tack för tipset! Att svampa låter intressant, dock är jag inte så "sysslig" av mig, hur gör man när man svampar sufletten? Vilken sorts färg använder man och någon som vet exempel på affär man kan få tag på sådan?
    I stora drag. Du köper palett färg från panduro. Använd handskar och svampa med en disksvamp, använd pensel runt loggan och bugaboo "etiketterna" om du inte tejpat dem. Om färgen är svårarbetad späd med lite vatten. Låt färgen torka, bättra ev. på om det är ojämnt nånstans. Fixera med strykjärn/hårtork. Sen ska färgen tåla 40 grader i maskin. 

Har dock aldrig gjort det själv ännu. Tänker göra det om 1,5 vecka när jag får hem färgen. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • emilias

Åh tack för tipsen! Blir en sväng till panduro imorgon, kan berätta hur reslutatet blir sen =0)

• hot fuss

Hej

Köpte mig en CAM för 1000 kr i fredags. Ett riktigt kap. Brun. Superfin. Med lite autosol och silikonspray så ser den toppenfin ut nu.

Enda problemet var att bromsvajern var av. Köpte en ny vajer på Biltema efter tips på FB. Men får inte till det ordentligt. Känns som att man vill spänna den mer. Köpte den korta på 90 cm. Men den skruven som sitter uppe på BB-vajern saknas ju liksom.

Fick tips om att flera här hade anv Biltemas vajer. Hur får jag till det för att den ska bromsa ordentligt?

• Tibell

Åh tänk om man bara haft ett par tusen liggandes som Inge behövdes, då hade jag utan att tveka köpt på mig ett par topset till camen ;)
    Vi väntar bebis till sommaren och ska snart bestämma oss för vilket topset vi vill ha till. Liggdelen är grå och sittdelen brun.
    Har hela tiden planerat att ha offwhite men nu tycker mannen jag är galen eftersom den borde bli smutsig väldigt lätt ??
    Och är bebisen en pojke ( vi ska nog ta reda på kön ) vore det hemskt roligt med det ljus blåa ( turkosa ? ) ;)
    Har dock inte sett det blåa live, är det snyggt till grått/brunt ? Eller är offwhite snyggare ?
    Sen en annan fråga, använder man locket till liggdelen på somrarna ??

• s07

Min orangea frog är lite blekt i tyget, tror ni det är snyggt att svampa eller ska
    Jag låta bli...?

• RedTopaz
    s07 skrev 2012-01-23 12:32:16 följande:
    Min orangea frog är lite blekt i tyget, tror ni det är snyggt att svampa eller ska Jag låta bli...?

Om det inte blir bra borde du kunna tvätta bort det igen innan du fixerar färgen?
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830