• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Mother of 3 skrev 2012-01-17 12:08:36 följande:
    Jag har en Bubaboo Cameleon. För någon vecka sedan gick ena spännet på selet sönder så nu kan jag inte sätta fast den ena axelremmen på selet. Har mailat runt till olika affärer om man kan köpa ett nytt spänne osv men från de jag mailat får jag svaret att de inte har några sådana spännen. Saken är den att jag köpe vagnen ny på blocket så det står alltså inte mitt namn på kvittot för den och jag tror att den snart är 2 år gammal.
    Någon som vet vart man köper ett nytt spänne? 
    Rackarns sele då! Tyvärr är det så att Bugaboo av säkerhetsskäl inte säljer spännen lösa eftersom det skulle innebära att man måste klippa av remmarna och själv sy/limma/fästa ihop dem igen. Det är tyvärr så illa att du antingen får köpa en ny klädsel eller hitta på en egen lösning, exempelvis båda remmarna i samma hake eller något annat smart.

Välkommen hit  
  • Mother of 3

Tack för snabbt svar!! Glad
    Jasså då förstår jag! Så typiskt då! En helt ny klädsel för att en liten plastpigg på ett spänne gått sönder.
    Är det vanligtvis 2 år på garantin som gäller då? Har ju kvittot på vagnen och så fast det står inte i mitt namn då. 

• Fröken Småland
    Mother of 3 skrev 2012-01-17 13:55:39 följande:
    Tack för snabbt svar!! Glad
    Jasså då förstår jag! Så typiskt då! En helt ny klädsel för att en liten plastpigg på ett spänne gått sönder.
    Är det vanligtvis 2 år på garantin som gäller då? Har ju kvittot på vagnen och så fast det står inte i mitt namn då. 
    Det är två år som gäller så om förra ägaren hjälper dig att reklamera inom de två åren så borde du få en ny klädsel. Bugaboo brukar vara supergenerösa med sina garantier.

• standby

Jag skulle ta ett par smala buntband och trixa ihop selen med. Då blir den ju icke-öppningsbar förutom med sax men den kommer ju sitta säkert.

• Dunderklumpen

Är det någon annan här inne som upplever selen i Bee + som snäv?

Dottern är 81 cm och 12 kg men när hon har overall på sig sotter selen som slickad runt kroppen :/

• moii

Fröken Småland: tack den bilden har jag sett på nätet när jag googlade på bagage och bugaboo, perfekt att få se!

Är det nån annan som packat in sin bugga i nåt annat än kombi och kan beskriva det? Behöver absolut inte vara på bild!

• ami

Ja, i vår Toyota Yaris. Litet bagageutrymme är en stark överdrift ;)

• moii

Ami får du plats med något mer alls då? Jag vet att det nog är fånigt att fråga så
    Mycket om det men det är liksom en bugaboo eller ny bil och annan vagn som gäller för oss nu.

• ami

Nej, absolut inget annat (bugaboo Frog). Och rätt bökigt att få in :/ Våran mountain buggy Swift går också in precis, men lättare att få in iom att den fälls i en del. Men istället för att köpa en ny bil, blir det ju i alla fall billigare med två vagnar ;) bugaboo Bee går ju lugnt in, och lite annat med.

• Lindadjo
    Dunderklumpen skrev 2012-01-17 15:09:30 följande:
    Är det någon annan här inne som upplever selen i Bee + som snäv?

Dottern är 81 cm och 12 kg men när hon har overall på sig sotter selen som slickad runt kroppen :/
    Inte jag, vet inte om det är du som är på fb med? Men min 8-åring får plats i selen på min bee+ denim.