• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sassa82

Hur är det med dessa vobblande hjul på bee+. Våra vobblar ibland och ibland inte. Kan ju säga att det är rätt störande när dom vobblar. Springer man så för dom det nästan alltid men ibland räcker det med att bara gå lite snabbare än normalt.

• Lille Mammsen
    Fröken Småland skrev 2012-01-13 20:05:07 följande:
    Observera att jag TROR det! Kolla bilderna.
    Ser ut o funka bra,varför annars fota med detta parasoll på  Funkar typ endast på dom breda partierna på Bee´n medans det nyare parasollet har 3st olika stl på fästerna så man skall kunna typ ha den på alla modeller o på flera olika ställen! Ellerhur!
  • Lille Mammsen

En liten fråga till    Dom som har Frog o vill ha Cam suffletter på sina vagnar behöver väl bara byta ut sina sufflett pinnar!? Eller??  Jag behövde inte byta ut mina sufflett fästen på min Gecko när jag skulle ha Cam suffletter  (bytte bara pinnarna...då fästena visade va samma)
    MvH

• Lindadjo
    Lille Mammsen skrev 2012-01-13 22:35:44 följande:
    En liten fråga till    Dom som har Frog o vill ha Cam suffletter på sina vagnar behöver väl bara byta ut sina sufflett pinnar!? Eller??  Jag behövde inte byta ut mina sufflett fästen på min Gecko när jag skulle ha Cam suffletter  (bytte bara pinnarna...då fästena visade va samma)
    MvH
    på gecko är fästerna samma som cam, men bågarna får bytas.
    På frog är bågarna samma som cam, men fästerna måste bytas.
  • SophiaM

Hur gör jag smidigast om jag vill rengöra swivellhjulen? Kan jag ta loss och lägga i balja med vatten och lite Yes, sen ha på siliconspray när dom ska tillbaka? Hur gör ni?

• Lindadjo
    SophiaM skrev 2012-01-14 22:05:49 följande:
    Hur gör jag smidigast om jag vill rengöra swivellhjulen? Kan jag ta loss och lägga i balja med vatten och lite Yes, sen ha på siliconspray när dom ska tillbaka? Hur gör ni?
    Ta bort hår och sånt med en sprättare eller en liten nagelsax. När jag fick hem mina begagnade swivelhjul så satte jag faktiskt in de i diskmaskinen, och smorde sedan med silikonspray efteråt. Kanske lite väl extremt, men de blev rena iallafall
  • RedTopaz

Fick hem mina nya foamdäck och svarta varukorgen idag. Vagnen fjädrar ju inte alls nu men jag får iaf inte punka. Ut med däcken på blocket!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Duntoffla

Det är långt mellan gångerna men nu är jag här igen. Vi har äntligen fått camen såld och ska nu köpa en beggad bee. Jag har hört olika bud men vilken tycker ni av modellerna och varför? Bee eller bee+?

( vi har en UJ och been ska bli "shoppingvagn".)

• ami

Helt klart Plus. Lättare att vända håll, att fälla ihop. Mycket rymligare.

• Duntoffla
    ami- ok. Är det stor skillnad hur man fäller ihop den? Rymligare har jag hört.  Är det ngn skillnad på hjul, varukorg?
    Om jag skulle köpa en classic eller vad den heter, är det då svårt med sufflor? Dvs säljs de fortfarande i butik?