• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Dunderklumpen

Lindadjo - Jag är i princip överallt där det pratad Bugaboo ;)

• Duntoffla
    ami skrev 2012-01-17 09:53:58 följande:
    Duntoffla: den äldre Bee modellen kändes mycket smäckigare, tycker jag. Tog emot lite vid upp-nerfällning. Lätt att sitsen hamnade under små piggar och när man då drar upp var jag varje gång säker på att de skulle gå av. Varukorg är nog samma, hjulen annorlunda men nog mest utseendeskillnad, samma storlek och funktion. På den äldre modellen tyckte jag också var svårare att vända håll. Nya är klart bättre i mina ögon. Jag gillar bäst att man kan dra ut ryggstödet . Jag tycker den känns mer rejäl. För några dagar sen körde vi hem vår 5,5 åring i den. Hon satt/låg och halvsov på lammfäll och vinteroverall. Gick hur bra som helst. En sak till; selen på den gamla är kass.
    Nu blev det en classic i alla fall Vi får se hur jag upplever den. Tycker att + är snyggare och har en del funktioner som jag gillar men det ska bara vara en extra shoppingvagn då vi har en UJ här ute på vischan som jag älskar men det funkar inte att ha lillan i den bland folk för då blir nog stissig. 

Men känner jag mig själv rätt så kanske det blir byte så småningom

Det tråkiga är ju att det är svårare att få tag på suffletter.

Finns det någon webbutik som har sånt kvar i lager? I Sverige eller utomlands? 
  • Asereht
    Duntoffla skrev 2012-01-18 00:03:32 följande:
    Nu blev det en classic i alla fall Vi får se hur jag upplever den. Tycker att + är snyggare och har en del funktioner som jag gillar men det ska bara vara en extra shoppingvagn då vi har en UJ här ute på vischan som jag älskar men det funkar inte att ha lillan i den bland folk för då blir nog stissig. 

Vad är du ute efter för färg?
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Duntoffla
    Asereht skrev 2012-01-18 14:34:21 följande:
    Vad är du ute efter för färg?
    Rosa, orange, gul, vit... vet inte riktigt. Vet bara att jag har en svart och har en röd på gång.

Vilka färger har de kommit i? 
  • Asereht

Till classic finns gul, röd, blå, svart, rosa och khaki. Tror inte det finns några fler än de.

• Fröken Småland

Stämmer Asereht. Eventuellt också (om jag intr drömt) en offwhite Limited (RED)-suffla (Neiman Marcus?) också och en Limited denim-suffla (Selfridges) men dem skall man nog inte tro dyker upp med jämna mellanrum i Sverige

• Lille Mammsen
    Duntoffla skrev 2012-01-18 00:03:32 följande:

Svårt att finna nya i butikerna,men ring runt då någon kanske har kvar eller kan ge dig mer info! Finns dock lite nya & beggade på blocket och dyker upp till/från på Tradera oxå!
    Lägg ut en köpes annons!?
  • RedTopaz

Eller be någon att sy Duntoffla! Jag hade två superfina hemmasydda till min Bee classic. :). Kom att tänka på att det enda som är kvar på min cam nu är chassit, ramen och liggdelslocket, allt annat har jag bytt. Så typiskt mig ;)

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830