• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • moii

antagligen har någon frågat den här frågan men jag hittar den inte i FAQ i alla fall,

finns det någon här som har haft sin bugaboo cameleon i en bil av sedanmodell? och vilken sorts sedanbil har det varit och har ni i så fall fått plats med något mer än bara vagnen?

vore tacksam för svar då jag verkligen hoppas slippa köpa ny bil när bebisen kommer.

• imaj

moii:
    Vi har en skoda Octavia, halvkombi dvs vanlig storlek på bagageutrymmet men med större bagagelucka. Jag har en bild på en ihopfälld Cameleon med sittdel i min blogg: lillavaochjag.blogspot.com/2010/06/thats-why-i-love-my-bugaboo.html

Kan tyvärr inte klistra in bilden här från iPhone. Men som du ser ligger vagnen till vänster och blir den rätt liten. Tror inte det finns många andra vagnar som kan användas från födseln och bli så små ihopfälld.

• imaj

Försökte ge en kärleksförklaring till dig Småland men det fungerade ju inte med hjärta på mobilsidan heller. Tack Småland!!

• Fröken Småland
    imaj skrev 2012-01-17 09:52:07 följande:
    Försökte ge en kärleksförklaring till dig Småland men det fungerade ju inte med hjärta på mobilsidan heller. Tack Småland!!
    *rodnar generat*
  • ami

Duntoffla: den äldre Bee modellen kändes mycket smäckigare, tycker jag. Tog emot lite vid upp-nerfällning. Lätt att sitsen hamnade under små piggar och när man då drar upp var jag varje gång säker på att de skulle gå av. Varukorg är nog samma, hjulen annorlunda men nog mest utseendeskillnad, samma storlek och funktion. På den äldre modellen tyckte jag också var svårare att vända håll. Nya är klart bättre i mina ögon. Jag gillar bäst att man kan dra ut ryggstödet . Jag tycker den känns mer rejäl. För några dagar sen körde vi hem vår 5,5 åring i den. Hon satt/låg och halvsov på lammfäll och vinteroverall. Gick hur bra som helst. En sak till; selen på den gamla är kass.

• Mother of 3

Jag har en Bubaboo Cameleon. För någon vecka sedan gick ena spännet på selet sönder så nu kan jag inte sätta fast den ena axelremmen på selet. Har mailat runt till olika affärer om man kan köpa ett nytt spänne osv men från de jag mailat får jag svaret att de inte har några sådana spännen. Saken är den att jag köpe vagnen ny på blocket så det står alltså inte mitt namn på kvittot för den och jag tror att den snart är 2 år gammal.
    Någon som vet vart man köper ett nytt spänne?