• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • acure

Arlene: jag köpte min all black på jollyroom för 5995:- då får man också en värdecheck på 500 kr till nästa gång du handlar. Det gjorde att jag valde jollyroom före köpbarnvagn! :) och jag äääääääälskar vår Bee, det är som att dra luft framför sig och lillan älskar den också, hon brukar bara kunna sova 30 min i vagn annars men igår sov hon två timmar!!! :)

• Lillstroem
    Månsi skrev 2012-02-20 10:31:51 följande:
    ja precis till folk som syr själv  :)
    Googla: 32gå, mamma på vift, peccolina (på facebook), Ditten&Datten (finns här på familjeliv) =)
  • s07

Å, vad fin bee plus är! Men jag som lånat en gammal standard bee en vecka undrar följande: beet är lättkörd men hur störigt är avsaknaden av fotstöd om barnet är vänd mot föraren?

Ibland"vek" sig framhjulen när jag skulle över något hinder (krökte sig över stötdämparen...svårt förklara), o hela ekipaget kunde fastna. Samma problem m bee +?

Kör just nu en gammal frog. Som jag gillar utöver att den är galet jobbig att vika In i bilen. Är beet lika lätt dra upp i trappor?

• enlitenbitkaka

Behöver tips på snygg suflett till en All Black Hade tänkt mig en offwhite men det blir kanske tråkigt?

Och VAD skiljer den gamla åkpåsen mot den nya? Är det värt att lägga pengarna på en ny mot en begagnad av den gamla modellen?

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • caarroline

jagar fortfarande en bugga med svart chassi och denimklädsel men det verkar ju nästan omöjligt, tråkigt nog. Vet någon om det går att köpa denimklädsel någonstans eller har de helt slutat sälja det?

• Månsi
    Lillstroem skrev 2012-02-20 21:19:36 följande:
    Googla: 32gå, mamma på vift, peccolina (på facebook), Ditten&Datten (finns här på familjeliv) =)
    tack ska spana in :) 
  • Månsi

Har ett förslag , går det inte att göra en tråd med sidor på både affärer och till privata som syr själva  ?

• straw2008
    s07 skrev 2012-02-20 22:44:56 följande:
    Å, vad fin bee plus är! Men jag som lånat en gammal standard bee en vecka undrar följande: beet är lättkörd men hur störigt är avsaknaden av fotstöd om barnet är vänd mot föraren? Ibland"vek" sig framhjulen när jag skulle över något hinder (krökte sig över stötdämparen...svårt förklara), o hela ekipaget kunde fastna. Samma problem m bee +?Kör just nu en gammal frog. Som jag gillar utöver att den är galet jobbig att vika In i bilen. Är beet lika lätt dra upp i trappor?

Problemet med att hela vagnen hänger sig vid gupp kvarstår tyvärr. Vi har väl inte saknat fotstödet nämndvärt´, tror det är mest vi vuxna som saknar det. Vi har ståbräda på o då blir den liksom fotstöd om vagnen är vänd mot mig som kör. Personligen tycker jag bättre om gamla bee. Nya är väldigt sladdrig o skrammlig inte lika solid som gamla.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • danosani

Hej! Tänkte dyka tillbaka ner i Buggavärlden efter några års uppehåll.. Har span på en Frog och är i valet och kvalet.

Denna är det:
    www.blocket.se/goteborg/Bugaboo_Frog_38731328.htm&w=1

Den har ett skav på ramen, ett på handtaget och är som jag upplever det lite solblekt i sufflan (enl säljaren är det kameran men jag är tveksam till det...). Priset ligger på 3000:-, tycker ni att det är ett bra pris?

TACKSAM för svar

Nike Mathilda 080926 -- Noah Zacharias 110420
  • Månsi

Upptäckde i dag att skummet på min buga har glidigt ? är det något som går på garantin ??
    el tips på att få upp det igen ??