• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Milno skrev 2012-02-25 21:19:28 följande:
    Hej på er!

Läst lite i tråden förut då jag funderade på barnvagn :)
    Vem är jag: Relativt ny i Hammrby Sjöstad i Sthlm och fick en liten kille 26/9 förra året och vi älskar våran bugga (lite mindre nu med vinterhjulen men ändock)! Det blev en lite begagnad Red Denim ltd edition som jag blev kär i.
    Nu tänkte jag ställa några jobbiga frågor och ber om ursäkt ifall svar finns någonstans i den väldiga informationsmängden som denna tråd utgör ;) 

Det är så att min sambo skall åka till Kalifornien i slutet på nästa vecka och då tänkte jag be honom köpa med lite grejer till buggan med då det väl (?) är lite billigare och han ändå är där.
    Jag funderar bla på en röd klädsel till sittdelen till sommaren och en röd sommarsufflett då jag fått för mig att det skulle matcha den fina röda bromsen.
    Men jag undrar nu hur det är med sittklädsel, går det att köpa från USA ( dvs är de likadana, tycker jag läst någonstans att det är skillnad)?
    Sedan har jag försökt hitta webbutiker där nu via google för att kolla men jag verker inte vara certifierad surfare för de jag hittar är alla i England, *skäms* någon som känner till någon?
    Sedan är det något annat jag borde passa på att beställa? Någon snygg klädsel som skulle passa eller något annat?
    Parasollet är det något att ha?

Ha det bra! 
    Det är skillnad på basen i usa vs europa.
    I usa så sitter midjebandet i sittdelen och inte på ramen som dom gör här i eu.
    mao du får extra midjeband utöver de är de i ngen skillnad. 

www.pramworld.co.uk e en bra butik i eng
  • Sannana

När kom den röda bromsen på camchassit eller finns det bara på de svarta?

• acure

Jag kan ta den om du inte vill ha den Sarah! ;)

Men jag förstår att det känns tungt när du lagt så mycket pengar. Alla kan inte gilla bugaboo.

Men är det främst att den är sämre i snön än emmaljungan som du tänker på (kikade in på din blogg)? Eller är det något annat? Kanske gillar du den bättre när våren kommer ordentligt så kanske ni kan komplettera den med en robustare sulky till nästa vinter?

• jessii87

Hej.. Har en liten fråga. Bytte till sittdelen på min cam igår. Tycker att suffletten är lite konstig. När den är i sittläge så är suffletten så att hon inte ser nått.. Får ta bak den ett "snäpp" så ser hon bra.. Sitter den fel eller ska det vara så?

• Milno
    Noiis skrev 2012-02-27 09:58:39 följande:
    Det är skillnad på basen i usa vs europa.
    I usa så sitter midjebandet i sittdelen och inte på ramen som dom gör här i eu.
    mao du får extra midjeband utöver de är de i ngen skillnad. 

www.pramworld.co.uk e en bra butik i eng
    Ah, man köper en hel bas och inte bara tyg? Jag har inte bytt till sittdelen ännu utan kör liggdelen så har dålig koll på sittdelen. 
    Pramworld har jag sett men vet du någon bra site i USA? :)
  • enlitenbitkaka

Plastad frotté i liggdelen - är det OK? Har bäddat med den men så uppmärksammade en Bugaboo-vän mig om att det stör andningen i madrassen. Hur har ni gjort?

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • spigg
    jessii87 skrev 2012-02-27 15:54:00 följande:
    Hej.. Har en liten fråga. Bytte till sittdelen på min cam igår. Tycker att suffletten är lite konstig. När den är i sittläge så är suffletten så att hon inte ser nått.. Får ta bak den ett "snäpp" så ser hon bra.. Sitter den fel eller ska det vara så?
    Den bakersta delen av suffletten ska alltid sitta tight mot sittdelens rygg och överkant. Om du tycker att din barn skyms för mycket så kan du ha suffletten halvt bakfälld, dvs fälla in den främre delen i den bakre eller bara fälla ihop den bakre.
    enlitenbitkaka skrev 2012-02-27 17:51:36 följande:
    Plastad frotté i liggdelen - är det OK? Har bäddat med den men så uppmärksammade en Bugaboo-vän mig om att det stör andningen i madrassen. Hur har ni gjort?
    En liten bit plastad frotté under nederdelen skulle jag kunna ha om jag har en bebis vars blöja läcker ofta, men inte över hela suffletten för det blir det nog rätt svettigt däri. Om du är rädd för fläckar på madrassen skulle jag hellre ha en tjock handduk mellan madrass och lakan/filt som bebis ligger på.

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • ami

Hippichick bed protector (?) hade vi i liggdelen. Vattentätt tyg som andas. Blir inte svettigt. Fanns på Babyproffsen.