• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lillstroem
    Månsi skrev 2012-02-22 10:00:18 följande:
    Upptäckde i dag att skummet på min buga har glidigt ? är det något som går på garantin ??
    el tips på att få upp det igen ?? 

Det är bara att styra tillbaka det.=)
    Men kolla så det inte är skadat eller sprucket nånstans, sånt ska ju såklart gå på garantin på en ny vagn!
  • ami

Vi har skötväskan hängd på styret nere på Bee, det funkar som fotstöd. Jag tycker tvärtom att nya Bee inte är ett dugg ranglig. Hade förut gamla Bee. Jag tycker inte det är nån skillnad alls på dessa. Däremot kändes den gamla smäckig och klen när man skulle fälla ut och ihop samt vända håll. Jag trodde varje ggr jag skulle dra av nåt. På nya gör man på annat vis vilket jag föredrar.

• standby

Min älskade dotter - jag hade nyligen den gamla Bugaboo skötväskan men sålde den. Hängde bra och såg fin ut men var bökig att hitta i.
    Ett stort plus är dock termo-facken på sidorna tycker jag.
    Sen är det ju kul att kunna byta locket då och då. Jag hade 4 olika färger :)

• linaloo
    Månsi skrev 2012-02-22 10:00:18 följande:
    Upptäckde i dag att skummet på min buga har glidigt ? är det något som går på garantin ??
    el tips på att få upp det igen ?? 

Ta in vagnen i duschen och blöt ner handtaget så är det enklare att dra upp. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • Månsi
    caarroline skrev 2012-02-21 13:43:33 följande:
    jagar fortfarande en bugga med svart chassi och denimklädsel men det verkar ju nästan omöjligt, tråkigt nog. Vet någon om det går att köpa denimklädsel någonstans eller har de helt slutat sälja det?

Sök på blocket hela Sverige 20 feb kl13,22 så är det en som säljer den klädseln :)
  • mini75
    danosani skrev 2012-02-22 09:11:20 följande:
    Hej! Tänkte dyka tillbaka ner i Buggavärlden efter några års uppehåll.. Har span på en Frog och är i valet och kvalet.

Denna är det:
    www.blocket.se/goteborg/Bugaboo_Frog_38731328...

Den har ett skav på ramen, ett på handtaget och är som jag upplever det lite solblekt i sufflan (enl säljaren är det kameran men jag är tveksam till det...). Priset ligger på 3000:-, tycker ni att det är ett bra pris?

TACKSAM för svar

Även om där är mycket tillbehör tror jag du kan hitta en billigare frog... eller pruta!
  • Milno

Hej på er!

Läst lite i tråden förut då jag funderade på barnvagn :)
    Vem är jag: Relativt ny i Hammrby Sjöstad i Sthlm och fick en liten kille 26/9 förra året och vi älskar våran bugga (lite mindre nu med vinterhjulen men ändock)! Det blev en lite begagnad Red Denim ltd edition som jag blev kär i.
    Nu tänkte jag ställa några jobbiga frågor och ber om ursäkt ifall svar finns någonstans i den väldiga informationsmängden som denna tråd utgör ;) 

Det är så att min sambo skall åka till Kalifornien i slutet på nästa vecka och då tänkte jag be honom köpa med lite grejer till buggan med då det väl (?) är lite billigare och han ändå är där.
    Jag funderar bla på en röd klädsel till sittdelen till sommaren och en röd sommarsufflett då jag fått för mig att det skulle matcha den fina röda bromsen.
    Men jag undrar nu hur det är med sittklädsel, går det att köpa från USA ( dvs är de likadana, tycker jag läst någonstans att det är skillnad)?
    Sedan har jag försökt hitta webbutiker där nu via google för att kolla men jag verker inte vara certifierad surfare för de jag hittar är alla i England, *skäms* någon som känner till någon?
    Sedan är det något annat jag borde passa på att beställa? Någon snygg klädsel som skulle passa eller något annat?
    Parasollet är det något att ha?

Ha det bra!