• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Milno

Haha, genom att lägga till Familjeliv i min googlesökning efter internet affärer från USA lyckades jag hitta denna så nu kan jag se vad det kostar därborta :) :
    www.buybuybaby.com/

• Milno

Jag har för övrigt använt IKEAs madrasskydd LEN på nedre delen av madrassen, sedan har jag lagt på en handduk och sedan lakan.
    Men Hippichick bed protector om det andas verkar ju oslagbart :)

• Smillas mamma

Måste fråga er Bugaboo kunniga ; har ni hört talas om nån som haft problem med bumperbaren eller vad den heter, när vi använde liggdelen var det inga problem men när vi bytte t sittdel så är det som om bumpern är bredare än ramen och man måste liksom trycka ihop den Och verkligen KÄMPA för att få i den :(

Nu när jag skulle sätta i bumpern så var ena plastgrejen med fjädern borta (!?!) och den är alltså trasig nu :(

Vi var och kollade andra grejer och testade då en ny bumper (tänkte vi måste köpa ny) och den klickade i hur lätt som helst! Vad kan ha hänt med vår? Varför var den så trög(bred!)? Är det något man kan reklamera? Har nån av er hört nåt liknande?

300 för en ny är så sjukt onödiga pengar känns det som men man lär ju inte kunna köpa en ny plastgrej va?

Det är en CAM.

• standby

Smillas mamma - jag är rätt säker på att det går att köpa som reservdel t bumperbaren, det har diskuterats här i tråden tidigare.
    Kolla m kidzshop.se de verkar ha koll på allt gällande Bugaboo.

• Blondie 80

Fixade min vagn igår och upptäckte då att ena axelremmen på min camsele är felträdd. Kan man lossa spännena eller är det bara att reklamera? Känns ju sjukt löjligt för något så litet.

• jessii87

Funderar även lite på lutningen på sittdelen.. Min tjej är 5,5 månad o jag har ju bytt till sittdelen nu. Det känns som delen där hon har rumpan är ganska djup.. Är det så det ska vara? Kan det vara farligt för hennes kropp?

• Lindadjo
    Smillas mamma skrev 2012-02-28 00:17:20 följande:
    Måste fråga er Bugaboo kunniga ; har ni hört talas om nån som haft problem med bumperbaren eller vad den heter, när vi använde liggdelen var det inga problem men när vi bytte t sittdel så är det som om bumpern är bredare än ramen och man måste liksom trycka ihop den Och verkligen KÄMPA för att få i den :(
    Nu när jag skulle sätta i bumpern så var ena plastgrejen med fjädern borta (!?!) och den är alltså trasig nu :(
    Vi var och kollade andra grejer och testade då en ny bumper (tänkte vi måste köpa ny) och den klickade i hur lätt som helst! Vad kan ha hänt med vår? Varför var den så trög(bred!)? Är det något man kan reklamera? Har nån av er hört nåt liknande?
    300 för en ny är så sjukt onödiga pengar känns det som men man lär ju inte kunna köpa en ny plastgrej va?
    Det är en CAM.
    Det är ju för att du har remmen (med öglorna) runt ramen nu, den drar ju ihop ramen. Liggdelen hänger ju bara löst på ramen så att säga. Jag använder inte bumpern än. Hade den inte på liggdelen då jag tyckte den var ivägen, och än så länge när han sitter i åkpåsen så känner jag inte behovet av den.
  • ymmmi

behöver hjälp, ska byta från liggdel till sittdel i dag opch tänkte mig ut i det fina vädret. nu har jag fått ihop ena ögglan, men får inte dit det på andra sidan.. Hur ska jag göra?
    har skämpat nu i evigheter. 

• straw2008
    ymmmi skrev 2012-02-28 11:58:14 följande:
    behöver hjälp, ska byta från liggdel till sittdel i dag opch tänkte mig ut i det fina vädret. nu har jag fått ihop ena ögglan, men får inte dit det på andra sidan.. Hur ska jag göra?har skämpat nu i evigheter. 

Man ställer den på långkant o sätter knät på den o trycker ihop.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....