• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Smillas mamma
    Lindadjo skrev 2012-02-28 10:56:29 följande:
    Det är ju för att du har remmen (med öglorna) runt ramen nu, den drar ju ihop ramen. Liggdelen hänger ju bara löst på ramen så att säga. Jag använder inte bumpern än. Hade den inte på liggdelen då jag tyckte den var ivägen, och än så länge när han sitter i åkpåsen så känner jag inte behovet av den.

Alltså det intressanta är ju att vi var i en butik och provade en bumper som klickade i hur lätt som helst.. Vår är fort. "för stor".. Hmmm
  • Smillas mamma
    standby skrev 2012-02-28 08:24:10 följande:
    Smillas mamma - jag är rätt säker på att det går att köpa som reservdel t bumperbaren, det har diskuterats här i tråden tidigare.

Kolla m kidzshop.se de verkar ha koll på allt gällande Bugaboo.

Tack för tips! Ska kolla upp det! :)
  • standby

Smillas mamma, skriv och fråga alt ring, tror det finns även om det ej finns med på deras sajt.

• Lindadjo
    ymmmi skrev 2012-02-28 11:58:14 följande:
    behöver hjälp, ska byta från liggdel till sittdel i dag opch tänkte mig ut i det fina vädret. nu har jag fått ihop ena ögglan, men får inte dit det på andra sidan.. Hur ska jag göra?
    har skämpat nu i evigheter. 
    Lägg den på sidan och tryck med ett knä som Straw sa, men glöm för all del inte att ta av bygeln, bumpern, om ni har den på.
  • Lindadjo
    Smillas mamma skrev 2012-02-28 15:12:30 följande:
    Alltså det intressanta är ju att vi var i en butik och provade en bumper som klickade i hur lätt som helst.. Vår är fort. "för stor".. Hmmm
    Jag har 2 bumpers till min vagn, en äldre som var lite tuggat på, och en nyare. Den nya har lite annan utformning på sina vita knappar på sidorna. Den nya är sned, så den lättare klickar i, den gamla måste man trycka in knapparna på för att få ner den.
  • thj
    Smillas mamma skrev 2012-02-28 15:17:43 följande:
    Verkar bara vara hela stödbågen för 280 kr där med.. :(

Det går att köpa de små vita sockerbitarna att köpa löst till bågen, de kommer med en fjäder och kostar runt 65kr st tror jag :)
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Barbabok

Har köpt en beg. Cam och lyckades precis som Smillas mamma ha sönder och tappa bort lite av det vita plastclipset. Babyproffsen kan beställa hem men de säljs bara i tvåpack och då för runt 140kr. Dyrt tycker jag iom att hela bygeln komplett kostar 280 Jag funderar på att köpa en ny båge och behålla clipset från den gamla som reservdel istället.

han kommer i juni
  • standby

thj - visste väl att du skulle komplettera med ett fullständigt svar där :)
    Den här tråden är ju bara den bästa när det gäller att få svar på frågor!