• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Milno
    Min älskade dotter skrev 2012-03-21 21:31:26 följande:
    Om hon ska sova eller inte störs av att ni täcker igen så skulle jag rekommendera barnvagnsdraperi. Vi höll på med filt ett tag, sen fick jag nog av att det blåste av och inte satt på plats så köpte ett draperi, helt perfekt! Man kan ju dra igen mer på ena sidan om solen är där så täcker man inte igen alltför mkt  heller :)
    Är det något speciellt märke på draperiet du köpt? :)
  • Jennie f
    Min älskade dotter skrev 2012-03-21 21:31:26 följande:
    Om hon ska sova eller inte störs av att ni täcker igen så skulle jag rekommendera barnvagnsdraperi. Vi höll på med filt ett tag, sen fick jag nog av att det blåste av och inte satt på plats så köpte ett draperi, helt perfekt! Man kan ju dra igen mer på ena sidan om solen är där så täcker man inte igen alltför mkt  heller :)
    Åh, låter ju smart! Ska jag testa! Ser så opraktiskt ut med parasoll..
    Tack! 
  • Galia
    Jennie f skrev 2012-03-21 20:04:54 följande:
    Solen, våren och värmen är här! Lycka!!
    Men då kom ett nytt problem, solskydd.. min fina lilla dam blir tok arg när solen lyser i ansiktet om så bara för en kort sekund. Vad tycker ni är den bästa lösningen? Parasoll, helt solskydd, filt?? eller vad?? 
    Vi har ett sånt här 
    Finns flera olika varianter av samma t.ex. detta eller den här
    Filt/draperi kan väl funka när barnet sover eller är litet men när de är vakna/större vill de ju se ut (enligt min erfarenhet) och då tycker jag detta funkar toppen. Sedan varanr man ju för det där med att täcka för, kan ju bli varmt och dåligt med luft om det blir för tätt
  • Min älskade dotter

Själv tkr jag draperiet är toppen just för att kunna "ta bort" solen om den skiner rätt in i vagnen. Om barnet sover så kan man ha lite mer förtäckt. Se bara till att ha en glipa och om det är väldigt varmt så går det att knyta upp så det blir som ett tak mer. Bild finns om du går in på länken och sen kollar längst ner typ anvisning eller nåt.. 

• Hejåhå

Om man inte vill lägga ut pengar på ett draperi kan man ta en vanlig lite tunnare filt och sätta fast den med duschdraperi-ringar.
    Inte lika snyggt kanske, men filten blåser inte av.

• Arlene86

Fungerar dessa draperier lika bra på Bee+? Vi kommer nämligen nog använda den mer än camen i sommar...

• carooo

Nu behöver jag råd och hjälp! Har en CAM som vi köpt på nätet från pramworld england. Min bumper gick sönder ( den vita rryckknappen pajade) och vi reklamerade den. Passade också på att reklamera liggdelslocket eftersom dragkedjan " hoppar över" ett jack på ett par ställen. Fick en helt ny bumper och nytt lock, men dragkedjan gör det samma med nya locket så det måste vara dragkedjan på själva basen som krånglar - så nu ska vi reklamera det i stället. Men nu till mitt "problem"... Vi fick hem den nya bumpern och liggdelslocket med bud från ups i förrgår, sen idag kom ett till bugaboopaket med ups! Jaha? Och där var ett helt nytt chassi? Lite förvånad jag blev eftersom jag inte reklamerat chassit.... Vad gör jag nu (lite samvetsfråga nu...) ska vi säga detta till pramworld, eller hålla tyst och "tacka och ta emot"' behålla det utfall vårat går sönder, sälja det ( vad får man för ett nytt chassi?) Vi plockade ut vår vagn i oktober och använd sen januari 2012 så vår är ju rätt ny och har mkt kvar på garantin... Vad skulle ni göra?

• spigg
    Arlene86 skrev 2012-03-23 11:57:11 följande:
    Fungerar dessa draperier lika bra på Bee+? Vi kommer nämligen nog använda den mer än camen i sommar...
    Funkar utmärkt på Bee+! Av mina hittills 14 vagnar är det ingen vagn som det inte har funkat att ha barnvagnsdraperi på!
    carooo skrev 2012-03-23 17:14:25 följande:
    Nu behöver jag råd och hjälp! Har en CAM som vi köpt på nätet från pramworld england. Min bumper gick sönder ( den vita rryckknappen pajade) och vi reklamerade den. Passade också på att reklamera liggdelslocket eftersom dragkedjan " hoppar över" ett jack på ett par ställen. Fick en helt ny bumper och nytt lock, men dragkedjan gör det samma med nya locket så det måste vara dragkedjan på själva basen som krånglar - så nu ska vi reklamera det i stället. Men nu till mitt "problem"... Vi fick hem den nya bumpern och liggdelslocket med bud från ups i förrgår, sen idag kom ett till bugaboopaket med ups! Jaha? Och där var ett helt nytt chassi? Lite förvånad jag blev eftersom jag inte reklamerat chassit.... Vad gör jag nu (lite samvetsfråga nu...) ska vi säga detta till pramworld, eller hålla tyst och "tacka och ta emot"' behålla det utfall vårat går sönder, sälja det ( vad får man för ett nytt chassi?) Vi plockade ut vår vagn i oktober och använd sen januari 2012 så vår är ju rätt ny och har mkt kvar på garantin... Vad skulle ni göra?
    Jag skulle sagt till. Det tror jag att ni tjänar på. De kommer till slut upptäcka att det skickats fel och hamnar hos er istället för det den skulle till, ni vinner på att förekomma det och själva berätta att det måste blivit något missförstånd!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • 22Maj2012

En fråga ang varukorgen, hur sätter man fast den? Ska märket vara mot mig el ifrån mig, känns lite ostabilt med alla kardborreband..