• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Min älskade dotter

Min dotter hatar vagnen om hon inte sover och jag börjar tröttna på att bära henne hela tiden när hon är vaken....
    Hon är ju riktigt stabil, sitter själv utan problem. Kanske dags att byta då, har varit skönt med liggdelen under vintern, lättare att bädda ner henne ordentligt. 

• spigg
    Min älskade dotter skrev 2012-03-13 10:40:30 följande:
    Min dotter hatar vagnen om hon inte sover och jag börjar tröttna på att bära henne hela tiden när hon är vaken....
    Hon är ju riktigt stabil, sitter själv utan problem. Kanske dags att byta då, har varit skönt med liggdelen under vintern, lättare att bädda ner henne ordentligt. 
    Du har en 11-månaders i liggdelen? Wow! Min dotter skrek som besatt om hon tvingades ligga ner vaken så vi bytte till sittdel strax före 4 månader. Sonen gick med på att vara i liggdelen till 7 månader men då satt han i den med en kudde bakom ryggen de sista månaderna. Låter verkligen som dags att byta till sittdelen. :)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Min älskade dotter

ja det har varit supersmidigt att ha henne där, iaf nu under vintern :) sen oxå att slippa behöva spänna fast henne o så...men nu börjar hon som sagt tröttna på att inte se nåt.
    Vi har inte haft nån åkpåse då hon använt liggdelen, behöver man skaffa en nu kanske eller funkar det att bädda okej ändå..?tänker att våren är på ingång lixom...

Vad säger ni, underlättar det att ha chassit när man "monterar" sittdelen eller funkar det smidigt ändå? (har chassit i bilen och tänkte slippa springa ut...)

• FrökenFräken11

Vi använder fortfarande liggdelen och lilla fröken är drygt 6 månader. Finns fortfarande gott om plats men nu börjar hon vilja se sig omkring så det är nog dags att byta till sittdelen.

• spigg
    Min älskade dotter skrev 2012-03-13 11:44:00 följande:
    ja det har varit supersmidigt att ha henne där, iaf nu under vintern :) sen oxå att slippa behöva spänna fast henne o så...men nu börjar hon som sagt tröttna på att inte se nåt.
    Vi har inte haft nån åkpåse då hon använt liggdelen, behöver man skaffa en nu kanske eller funkar det att bädda okej ändå..?tänker att våren är på ingång lixom...

Vad säger ni, underlättar det att ha chassit när man "monterar" sittdelen eller funkar det smidigt ändå? (har chassit i bilen och tänkte slippa springa ut...)
    Jag tror du klarar dig utan åkpåse faktiskt, en varmare filt räcker gott. Min 14-månaders har ytterkläder på sig så vi använder inte ens någon filt just nu, hon är varm nog ändå.

Nej du behöver inte chassit för att montera sittdelen! :)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Smillas mamma
    Smillas mamma skrev 2012-02-28 00:17:20 följande:
    -----------

Nu när jag skulle sätta i bumpern så var ena plastgrejen med fjädern borta (!?!) och den är alltså trasig nu :(

300 för en ny är så sjukt onödiga pengar känns det som men man lär ju inte kunna köpa en ny plastgrej va?

Det är en CAM.

Ville bara göra en uppföljning på detta. Var på barnbutiken Södermalm (min är inköpt på barnbutiken heron city men de har lagt ned) och frågade vad man kunde göra, de hade reservdelen ("sockerbit" och fjäder) inne och fixade problemet på en gång och utan kostnad. Skönt med bra service! :)
  • Smillas mamma
    emilias skrev 2012-03-06 20:41:43 följande:
    Hej alla experter! Skulle behöva lite hjälp/tips. Vi har en bugaboo frog som vi nu börjat använda och jag har den mycket in och ut i bilen. Däremot så är det vita spännet på ena sidan väldigt trögt och fastnar ofta, det går liksom inte att rucka/dra. Känns som att det låser sig lite (ni vet när man fäller ihop och upp vagnen så drar man de vita spännerna mot sig), är det någon som vet om man kan smörja detta eller något liknande? Jätteirriterande och frustrerande när det ibland kan ta flera minuter innan det vill ge med sig.

Nu har jag en CAM, men det låter som om vi har liknande problem, om jag för handtaget uppåt när jag trycker in sidospännena så går det utan problem. Värt att testa?
  • 22Maj2012

Hoppas på att få min CAM nästa vecka :))

• FrökenFräken11

Vill bara säga att när jag äntligen lyckades få iväg ett mejl (tydligen så kan man inte bifoga för stora filer) till bugaboo så var de verkligen super snabba och hade super service! Nya vinterhjul är på väg hem till mig! Glad :)

• Min älskade dotter
    FrökenFräken11 skrev 2012-03-13 16:49:32 följande:
    Vill bara säga att när jag äntligen lyckades få iväg ett mejl (tydligen så kan man inte bifoga för stora filer) till bugaboo så var de verkligen super snabba och hade super service! Nya vinterhjul är på väg hem till mig! Glad :)
    Vilken mail skickade du till? jag har handlat från babytrader och måste få tag på bugaboo på något sätt.