• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • spigg
    ami skrev 2012-03-24 21:57:46 följande:
    Precis HUR fäster man den lilla organizer väskan? Både vanlig vagn och Bee plus.
    Det kommer med två krokar som du fäster med kardborrband på chassit på Cameleon, Frog och Donkey. På Bee Plus kan du hänga upp Organizern med d-krokarna i knapparna som suffletten är fäst med, så organizern hänger på sittdelens rygg.
    M y skrev 2012-03-25 09:03:11 följande:

Hej alla Buggafans,

Är ute efter en Cameleon och undrar igentligen vad som gäller ang. garantin? Måste man ha kvittot? Har hittta en ny på Blocket men utan kvitto,inköpt i Holland. Hur vet man att det inte är en kopia?

Bugaboos garantier gäller bara förste ägaren så ska du köpa en begagnad vagn så har du aldrig någon garanti på den. Här får du lite tips om hur man skiljer en äkta Cam från en kopia, mitt bästa tips är att aldrig köpa en helt ny, oanvänd vagn kvar i kartong från någon av Blocket för då är det störst risk att bli lurad.
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/03/varning-for-bugaboo-cameleon-kopior/

Om du länkar till annonsen kan jag hjälpa dig att avgöra om vagnen är äkta.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    ami skrev 2012-03-25 11:36:51 följande:
    Har sett bilder där Organizern sitter bak på ryggen på CAM, på ex pappaprylar.se Hur sitter den då?
    Fasthakad i krokarna som du fäster i sittdelsramen med hjälp av kardborrband. Krokarna följer med väskan. Samma princip som när jag har Organizern på min Donkey:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/bugaboo-organizer/ 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • SmoothOperator
    carooo skrev 2012-03-23 17:14:25 följande:
    Nu behöver jag råd och hjälp! Har en CAM som vi köpt på nätet från pramworld england. Min bumper gick sönder ( den vita rryckknappen pajade) och vi reklamerade den. Passade också på att reklamera liggdelslocket eftersom dragkedjan " hoppar över" ett jack på ett par ställen. Fick en helt ny bumper och nytt lock, men dragkedjan gör det samma med nya locket så det måste vara dragkedjan på själva basen som krånglar - så nu ska vi reklamera det i stället. Men nu till mitt "problem"... Vi fick hem den nya bumpern och liggdelslocket med bud från ups i förrgår, sen idag kom ett till bugaboopaket med ups! Jaha? Och där var ett helt nytt chassi? Lite förvånad jag blev eftersom jag inte reklamerat chassit.... Vad gör jag nu (lite samvetsfråga nu...) ska vi säga detta till pramworld, eller hålla tyst och "tacka och ta emot"' behålla det utfall vårat går sönder, sälja det ( vad får man för ett nytt chassi?) Vi plockade ut vår vagn i oktober och använd sen januari 2012 så vår är ju rätt ny och har mkt kvar på garantin... Vad skulle ni göra?
    Hej!
    Vi hade samma problem med vårt liggdelslock, dock hjälpte det när vi lossade lite på kardborreupphänget, vi hade alltså spänt åt den alldeles för hårt. Kan ju vara värt ett försök iaf. 
  • SmoothOperator

Idag har vi bytt till sittvagn åt min 5-månaders, vilken succé! Vad bra dom sitter i cameleon fastän de är så små

Dock blir jag lite förbryllad, jag kör med åkpåsen, bugaboos egna, nya modellen, ska man vika den vid huvudet eller hur gör man? Eller är det inte alls så man gör? Tänker just för att hon är så liten/kort. Jag har alltså vikt den dubbel så hålen matchar varandra och trätt ryggselen igenom dubbelt så att säga.. hänger ni med? Men då hamnar hennes huvud på kanten och det kan aldrig vara korrekt..

• Ismael

SmoothOperator: Vet inte om jag förstått dig rätt men åkpåsen träs ju över sittdelen och sedan sufletten över det. Är det inte där det blivit fel för dig att du istället för att trä den över vikit den? Eller missförstår jag?

• Månsi

någon som vet om man kan reklamera skumgummit på handtaget som glider ner  ?  

• SmoothOperator
    Ismael skrev 2012-03-25 21:38:43 följande:
    SmoothOperator: Vet inte om jag förstått dig rätt men åkpåsen träs ju över sittdelen och sedan sufletten över det. Är det inte där det blivit fel för dig att du istället för att trä den över vikit den? Eller missförstår jag?
    Aaahh.. ja jag har inte trätt någonting.. ska testa det!
  • ami

Och så trä i sitsen i åkpåsen.. Det är ju det som gör just bb egna påse så väldans bra :)