• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mamma Linder

Får man ställa en dum fråga till? Är det samma ställning/ram till ligg och sittdelen? tänkte om man köpre en med bara sittdel och kunde kompletera medd ligg del, men på bilder på liggdel är det bara tyget inte ramen runt

• spigg
    22Maj2012 skrev 2012-03-24 11:25:38 följande:
    En fråga ang varukorgen, hur sätter man fast den? Ska märket vara mot mig el ifrån mig, känns lite ostabilt med alla kardborreband..
    Märkte ska vara mot den som kör vagnen och det är inte ostabilt, den sitter som berget. :)
    mamma Linder skrev 2012-03-24 13:02:23 följande:
    Får man ställa en dum fråga till? Är det samma ställning/ram till ligg och sittdelen? tänkte om man köpre en med bara sittdel och kunde kompletera medd ligg del, men på bilder på liggdel är det bara tyget inte ramen runt
    Inte en dum fråga! Ja det stämmer, Cameleon (och Frog och Donkey Mono) kommer med en ram på vilket du fäster liggdelstyget eller sittdelstyget.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • 22Maj2012

Vi monterade ihop vagnen idag, säger bara så här: tog längre tid att montera ihop vagnen än förlossningen :))

När man har ramen på och ska montera liggdelen, är det bara med kardborreband man sätter fast den? Och midjebältet som hänger på sidorna ska de in i den lilla fickan i mitten av liggdelen? Hoppas att ni förstår mina frågor hihi.. :)

• spigg
    22Maj2012 skrev 2012-03-24 18:46:51 följande:
    Vi monterade ihop vagnen idag, säger bara så här: tog längre tid att montera ihop vagnen än förlossningen :))

När man har ramen på och ska montera liggdelen, är det bara med kardborreband man sätter fast den? Och midjebältet som hänger på sidorna ska de in i den lilla fickan i mitten av liggdelen? Hoppas att ni förstår mina frågor hihi.. :)
    Haha! Snabb förlossning! ;)

Ja precis så! 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • ziingo

Någon som skulle testat bugaboos solskyddsnät? Är det bra? Har ni någon bild? :)

• ami

Precis HUR fäster man den lilla organizer väskan? Både vanlig vagn och Bee plus.

• Hejåhå

Ziingo: tyvärr ingen bild. Tycker solskyddet är bra när det är varmt och bebis inte har några kläder och filtar på sig. Det är solskydd 50 så det är ingen risk att bränna benen i solen. Däremot bländar solen ff genom och har man solen i ryggen vill man gärna slänga över en filt för att blända av, om man inte vänder vagnen förstås.
    Har dock bara använt mitt i somras till liggdelen och är ganska nyfiken om lite större barn är nöjda att sitta bakom det. Om en vecka vet jag, åker till Kanarieöarna. Vi får då se om jag ångrar att jag inte skaffat parasoll istället.

Vad gäller funktionen sim myggnät, tycker jag den är otillräcklig eftersom det är en glipa på någon cm vid ramen till chassit.

• M y

Hej alla Buggafans,

Är ute efter en Cameleon och undrar igentligen vad som gäller ang. garantin? Måste man ha kvittot? Har hittta en ny på Blocket men utan kvitto,inköpt i Holland. Hur vet man att det inte är en kopia?