• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bling1975

Hjälp. Jag satte på min MaxiCosi Pebble på adaptern och testade på vagnen idag. Får loss den från vagnen men får inte loss adaptrarna från babyskyddet. Vad är trixet? Har provat att trycka in de vita knapparna men det hjälper inte alls. Är det på själva stolen jag ska göra något?

Stitch längtar efter Lilo
  • Ismael

Jag har en cabriofix vet inte om de funkar lika? Den har iaf silvergrå knappar på ovansidan, ovanför handtagets fästen som man trycker in.

• Bling1975

Ismael - tack snälla. Den satt som berget men de var de diskreta grå knapparna som gjorde susen, jag provade bara de på själva handtaget.

Hoppas den blir lite smidigare efter att man har gjort det några gånger för så här trög orkar man inte ha den.

Stitch längtar efter Lilo
  • Livsfrö

Jag har dragit av låsvajern på min Bugaboo Camelon som jag haft i nästan tre år. Någon som vet vad jag ska göra?

Butiken jag köpte vagnen i har gått i konkurs. Har jag någon garanti trots att det gått så lång tid? Går det att laga själv? Cykelfirma? Barnvagnsåterförsälare/reparatörer??

• 22Maj2012

Livsfrö: gäller inte garantin i bara 2 år?

• 22Maj2012

Tänkte fråga ang liggunderlägget i liggdelen, vilken sida ska vara neråt?

• DizNick
    Livsfrö skrev 2012-03-29 21:32:14 följande:
    Jag har dragit av låsvajern på min Bugaboo Camelon som jag haft i nästan tre år. Någon som vet vad jag ska göra?

Butiken jag köpte vagnen i har gått i konkurs. Har jag någon garanti trots att det gått så lång tid? Går det att laga själv? Cykelfirma? Barnvagnsåterförsälare/reparatörer??
    Du kan köpa broms som reservdel:) Bara att byta själv eller lämna in den hos en åf för bugaboo!

• Pralina 81
    SmoothOperator skrev 2012-03-25 19:03:06 följande:
    Idag har vi bytt till sittvagn åt min 5-månaders, vilken succé! Vad bra dom sitter i cameleon fastän de är så små..

Hur bra sitter din 5 månaders i övrigt ( i matstol, på golvet med stöd osv). Fiskar lite efter när man kan byta;) Har en liten tjej på 4 månader som börjar bli lite nyfiken och vill se lite mer. Jag skulle även uppskatta åtkomsten av varukorgen:)
  • thj
    Livsfrö skrev 2012-03-29 21:32:14 följande:

Bugaboo har utökat garanti tiden på bromsen med tre år istället för två år :).

Så hör av dig till ÅF så hjälper de dig " kan tänka mig att man får betala för frakten på ca 150-200kr" men det
    kan det vara värt att få ett nytt chassi :).

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • ami

Tips på sittdynor som sitter bra i buggan? Tittat på elodies men de var ju mer för kalla dagar täckjacketyg tyckte jag. Vill helst ha i nåt fint tyg.