• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Becka 77

Jag ska skaffa en ståbräda som helst funkar både på frogen och på retrovagnen. Har kollat på Lascals buggy board maxi. Är det nån som vet om det funkar och hur den är i förhållande till Bugaboos egna? Annars får jag väl skaffa två ståbrädor men det vore skönt att slippa.

• SmoothOperator
    ami skrev 2012-03-26 14:04:49 följande:
    Och så trä i sitsen i åkpåsen.. Det är ju det som gör just bb egna påse så väldans bra :)
    Ja men du.. nu blev det ju mycket bättre.. vet inte varför jag fått för mig att den skulle vikas. Måste vara för att jag vek den i liggdelen...

En annan fråga.. det har varit väldigt praktiskt med liggdelen när man varit på Öppna förskolan osv, då klickar jag bara bort den och tar med den in (man får inte ta med vagnen inomhus så jag ahr låst fast chassit) för att minimera risken för att den ska bli stulen. Hur gör ni med sittdelen.. känns bra skumt att man ska ta loss den och bära in.. haha men det kanske man kan? Hur gör proffsen?  
  • standby

Jag brukar dra låsvajern både i chassit och i ramen när vagnen behöver låsas fast.

• straw2008
    M y skrev 2012-03-25 09:03:11 följande:
    Hej alla Buggafans,Är ute efter en Cameleon och undrar igentligen vad som gäller ang. garantin? Måste man ha kvittot? Har hittta en ny på Blocket men utan kvitto,inköpt i Holland. Hur vet man att det inte är en kopia?     

ja var nyss o kollade på en kopia o jag såg inga som helst skillnader... såldes precis en all black kopia på blocket som någon betalade 6500 för.... Dessa nya kopior kan ev vara stulna från fabriken o då är de väl egentligen äkta... De nya kopiorna har kopierade serienummer som de som säljs som äkta. o alla delar osv passar till, finns inte ett uns skillnad vad jag kunde se.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • 22Maj2012

Sen finnas det kopior där dragkedjan är lite grövre, etiketten lite sne och hjulen lite annorlunda..

• DizNick

Hade ni vågat köpa en Donkey när barnen sitter så här:

Tänker på stora killen. Sufletten är inte högst upp utan kika på den blå ist. Fick inte upp den svarta. Vill att han ska kunna åka till vintern. Helst 1 år till. Men det är bonus då han åker sälla nu. Men vill ändå ha en vagn. Speciellt nu till semestern!

• M y

Nu har jag också blivit ägare till en finfin Bugaboo

Ska bara plugga på allt..... återkommer säkert med 100 frågor.Skrattande

Finns det någon tråd förutom denna där det finns svar lite tips mm?     

• DizNick
    M y skrev 2012-03-29 09:24:10 följande:
    Nu har jag också blivit ägare till en finfin Bugaboo

Ska bara plugga på allt..... återkommer säkert med 100 frågor.Skrattande

Finns det någon tråd förutom denna där det finns svar lite tips mm?     
    Gå med i gruppen barnvagnar på FB så får du massor av svar och snabbt:)