• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mamma Linder

Tänkte på om man köper en frog el cameleon passar deras grejer på varandra, som suflett lig/sittdel?

• spigg
    22Maj2012 skrev 2012-04-01 17:27:22 följande:
    Tack Spigg :) har ni plastad frotté i vagnen eller kör ni utan?
    Jag har kört utan, ett extra lakan bara och ett (tomt) örngott uppe vid huvudet som fångar upp kräkningar!
    Tibell skrev 2012-04-01 07:05:39 följande:
    Spigg : Har bara bytt chassi så använt samma däck som jag hade innan.
    Och det skiljer ett par cm..

Vart kunde man skriva in chassinumret för att se om det är fejk eller inte ?
    Det är inte samma som det som de varnar för på den där hemsidan..
    Hm. Okej. Något av det här låter bekant, att jag hört det där om höjden förut men jag minns inte exakt vad. Det finns ingen sådan sida, det man kan göra är att registrera vagnen på Bugaboos egen hemsida, du kan ju testa det men om det inte går så kan det ju bero på att den förre ägaren redan har registrerat vagnen.
    mamma Linder skrev 2012-04-01 18:09:38 följande:
    Tänkte på om man köper en frog el cameleon passar deras grejer på varandra, som suflett lig/sittdel?
    I princip ja, vissa saker funkar bättre än andra dock.

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Barbabok

Vad har ni haft för täcke i liggdelen, bebis beräknad i början av juni. Vanliga sängkläder eller en filt bara?

han kommer i juni
  • 22Maj2012

Var registrerar jag min vagn? Har fått tillsammans med vagnen någon kort, på massa olika språk och Swe finns med, ska man fylla i det kortet också eller bara via hemsidan?

• spigg
    22Maj2012 skrev 2012-04-01 20:09:25 följande:
    Var registrerar jag min vagn? Har fått tillsammans med vagnen någon kort, på massa olika språk och Swe finns med, ska man fylla i det kortet också eller bara via hemsidan?
    På hemsidan, och då behöver du inte fylla i korten!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Tibell

Spigg : Tack :) har mätt de båda chassina och det skiljer 2.5 cm..
    Då hade jag rätt. Jag började fundera på om jag kanske krympt ;)

Ingen annan som har både de gamla och nya chassit som vill möta och jämföra ?

• Tibell

Någon kanske kan mäta ett gammalt och någon ett nytt ??
    Den röda markeringen visar hur jag mätte. La ett måttband

Super tacksam för hjälp! =)
  • Klister

Har blivit helsåld på Bugaboo!

Har ni köpt Bugaboos skötväska till och var gör ni av den? Hänger ni den på styret eller bär ni på den? 

Kollade lite på bilbarnstolsadapter, vilka märken passar att klicka i? Vi har fått ärva ett brio babyskydd, men frågan är om den är kompatibel med Bugaboo.  

Ytterligare en fråga; kan ni tipsa om bra och pålitliga sajter där man kan köpa Bugaboo (även utländska)?