• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    spigg skrev 2012-04-04 10:24:27 följande:
    Jag kan inte sy så bra, men det är säkert inte omöjligt. I Donkey-bildtråden har jag lagt upp bilder på Cam-suffla på Donkey. Den är framför allt för bred. Jag tror man skulle behöva sprätta isär alla delar och sy om den från grunden?
    hmmm.. låter jobbigt men inte omöjligt då iallafall Har du vart nöjd med donkey? Du får gärna ib plus och minus om du har tid och lust
  • Lindadjo

Tror också man får ta isär delarna och göra om. Kan kanske funka. Det som blir svårt är väl flärpen, som ser rätt annorlunda ut. Antingen får man modifiera lite eller ha annat tyg, eller om det finns att få tag på samma tyg så köpa till lite. Eller så säljer du sufflorna och syr nya till donkeyn

• Tant Pruselius

Lindadjo - U know me jag syr inte och vissa sufflor ligger mig alldeles påtok för varmt om hjärtat... jag är dålig på att sälja - bättre på att köpa

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2012-04-04 10:37:17 följande:
    Lindadjo - U know me jag syr inte och vissa sufflor ligger mig alldeles påtok för varmt om hjärtat... jag är dålig på att sälja - bättre på att köpa

Jag menar den som syr ÅT dig, jag vet mycket väl att du inte syr min vän Kan till och med komma med lite kontakter på "kollegor" till mig som kanske kan hjälpa dig med sömnad, eller omsömnad till donkey
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2012-04-04 10:42:21 följande:
    Jag menar den som syr ÅT dig, jag vet mycket väl att du inte syr min vän Kan till och med komma med lite kontakter på "kollegor" till mig som kanske kan hjälpa dig med sömnad, eller omsömnad till donkey
    åååååå...... du är väll den raraste ever - kan du inte höra med dessa "kollegor" om dem tror det är möjligt?om dem skulle ta sig ann det?....
    annars skickar jag ner en orginal tillsammans med alla femhundraelva andra till dig och en miljon kramar och pussar  
  • mamma Linder

har mailat på lite buggor, både C och Frog, endel vagnar är det lite märken på och på en frog jag fastnade för hade barnet bitit sönder bumpern. passar cam delarna på frogen, eller är det bättre att köpa en cam och man vet att det finns delar att få tag på till den?

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2012-04-04 10:46:32 följande:
    åååååå...... du är väll den raraste ever - kan du inte höra med dessa "kollegor" om dem tror det är möjligt?om dem skulle ta sig ann det?....
    annars skickar jag ner en orginal tillsammans med alla femhundraelva andra till dig och en miljon kramar och pussar  
    Undra vad barnvagnsbutiken här skulle säga när jag kommer in med en halvsydd sufflett och massa nålar och börjar prova den på deras donkey? "Ja, alltså, det är väl okej om jag kollar passformen på de här suffletterna jag håller på sy om eller?"
  • Noiis
    mamma Linder skrev 2012-04-04 10:52:22 följande:
    har mailat på lite buggor, både C och Frog, endel vagnar är det lite märken på och på en frog jag fastnade för hade barnet bitit sönder bumpern. passar cam delarna på frogen, eller är det bättre att köpa en cam och man vet att det finns delar att få tag på till den?
    du kan köpa en ny båge för 220.. eller va de 260 nu? 
    Delar som passar från cam till frog UTAN problem:
    Samtliga hjul,  bumperbar, chassi.

Delar man kan byta ut med lite "hjälp"
    Stolsram, man bör dock byta till camklädsel då camramen är 5 cm längre.
    Sittdelstyg, som sagt det skiljer 5 cm vilket gör att den blir lite stor men det är mer för ögat! Det går utmärkt.
    Varukorg, samma där.. den blir liiite stor men återigen det sabbar inte funktionen.
    Suflett, man ska dock byta ut suflett färstena till cam då med.