• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • spiran86

Hej, är nyplussad, men har bestämt mig för bugaboo. Är det stor skillnad på cameleons och donkeyns sitt & liggdel storleksmässigt? Gillar donkeyns framhjul, och bra att ha "ifall vi bestämmer oss för syskon relativt tätt". Annars blir det en cameleon. Vi bor i lägenhet på andra våningen utan hiss, så kommer att få bära vagnen upp och ner i trappen. Så att vagnen är lätt, är ett måste. Kanske dumt att ens tänka på donkeyn som endast singelvagn?

• mamma Linder

hur högt är det upp till styret på fogen?, varken jag eller mannen är så långa så man kanske inte behöver ha ställbart. jag är 161cm och mannen 176cm

• 22Maj2012

Det är bra att ni är ett steg före.. Vet ni med att ni vill ha syskon tätt så är det väl lika bra att köra på donkey. Skiljer inte mycket i pris.

• mamma Linder

har fått svar på frogen jag mailade på, hon vill ha 2300:- för den, så här stod iannonsen

Det som ingår:
    Svart sittdel med 5-punktsele
    Marinblå liggdel (inkl. madrass)
    Marinblått liggdelslock
    Svart varukorg
    Bumperbar
    Beige fleece suflett (cameleon)
    Regnskydd
    Det är lufthjul och dom har vi aldrig haft några problem med.
    Vagnen har blivit tvättad och smörjd inför försäljning.
    Alla textilier är nytvättade.
    Vagnen har lite repor och sonen har bitit på bumperbaren därav priset.

Den ser fin ut på bilderna i tygen och så, det ända är ju bumpern som jag måste byta.

Min tanke var att om jag köper en billigar vagn så kan man ju köpa lite nya saker och tillbehör till vagnen. eller är det bättre att köpa en cameleon för några tusen mar och få en bra vagn direkt??     

• M y

Nu har jag en Bugaboo Åkpåse i min vagn,funderar på att beställa en baby cacoon men vill veta om det skiljer mycket. Kan man ha en cacoon även till våren/sommaren? Hur är cacoon i storleken?

• M y

Tibell:
    Jag har inte glömt bort att mäta,ska bara få ut vagnne ut bilen först Sambon har kört en runda... men sen så

• minnamarie

Hej, jag skulle så hemskt gärna vilja testa att sy en sufflett till min Cameleon, men den skall inte hämtas ut förrän i juni, så jag vet inte hur jag skall göra med mönster? Finns det mönster någonstans att köpa, eller har någon lust att dela med sig av ett? Eller är det någon som har tips på hur man gör när man är i min sits?
    Tack på förhand!