• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • M y
    Tibell skrev 2012-04-01 22:06:42 följande:
    Någon kanske kan mäta ett gammalt och någon ett nytt ??
    Den röda markeringen visar hur jag mätte. La ett måttband

Super tacksam för hjälp! =)
    Jag har tagit mått på min som är från 2010,det är 86 cm från hålet i styret till den svarta runda saken ( alltså inte så långt över det silvriga som på din bild) Hoppas du förstår.
  • Tibell

My : mitt nya är också från 2011. Skulle du vilja rita upp hur du mätt eller antingen mäta som jag gjort ?
    Är ditt ett äkta chassi ? Står det datum för tillverkning under serienumret?

• Tibell

Jag har alltså mätt från där den runda svarta delen börjar ( eller under den snarare ) och hela vägen upp till där skumgummit slutar på ena sidan

• spigg
    Tibell skrev 2012-04-02 15:40:21 följande:
    Jag har alltså mätt från där den runda svarta delen börjar ( eller under den snarare ) och hela vägen upp till där skumgummit slutar på ena sidan
    Fast skumgummit kan glida, så det är inte en tillförlitlig mätpunkt att utgå ifrån!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Tibell

Okej :/ men mät som på bilden där den svarta runda börjar ( under den ) och sen upp till hålet på handtaget :)
    Fler som vill mäta ?
    Gärna gammalt och nytt :)
    Tack på förhand !

• mamma Linder

Nu kommer tjat tanten igen med frågor. när man läser annonser på cameleonter så står det att typ 2bättre" chassi som inte glider? vad menar dom med det? och att det är vingmuttrar på?

har en bugga C pågång från -06 vad är det för chassi på dom? 

• Barbabok

Vingmuttrarna togs bort under 2007, jag har en med dom på. De nyare har snäppen man böjer över (googla bilder ser du). En del av dessa nya klämmer inte åt ordentligt och gör att handtaget glider.

han kommer i juni
  • Tibell

Tror de chassierna som är från 2008 är de som oftast glider ?
    Vi har ett från 2011 och det glider inte !

Barbabok : åh du som har gammalt chassi. Kan inte du hjälpa mig att mäta det ?
    Skulle vara jätte snällt !
    Beskrivning hur jag mätt längre upp :)

• Barbabok

Åh min vagn är inte i bruk än, den står undangömd i källaren bakom massa bråte i väntan på BF Jag kan fråga maken om han orkar göra det.

han kommer i juni