• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tibell

Nej det behöver han inte :)
    Finns nog fler med gamla chassin här inne!
    Men tack snälla ändå :)

• spigg
    Tibell skrev 2012-04-02 19:56:37 följande:
    Nej det behöver han inte :)
    Finns nog fler med gamla chassin här inne!
    Men tack snälla ändå :)
    Tibell, gå med i gruppen på FB som jag länkar till, där inne finns det många som säkert gärna hjälper dig. Skulle gärna gjort det själv men jag har ingen Cam hemma!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • M y

Tibell: Ska mäta igen när jag kommer hem. Jag köpte min begagnad föra veckan så jag hoppas den är äkta. Fick kvitto från Kidzroom så länge den nu är äkta haha. Var sitter serinumret?

• Becka 77

Hej, frågade om nån visste om Lascals buggy board maxi funkade på en Frog. Vill bara meddela att det funkar jättebra. Lite svårt att fälla upp den med liggdelen monterad men den är så lätt att ta av så det kan man ev göra ist.

• Mammas Kalle

Hej!
    Har en cam till sonen som jag är väldigt nöjd med, men har börjat fundera på en lite mindre vagn till att ha i bagaget. Camen tar alldeles för mycket plats.

Nu kanske jag ställer helt fel fråga iust den här tråden, men vet att barnvagnskunskapen är stor så.. om ni inte hade en bugga vad skulle ni satsa på då? Är bee den ultimata eller finns det alternativ? Behöver ha helt handtag, så lätt som möjligt, liggläge så pojken kan sova ( är 2 år) lösa framhjul, 

Supertacksam för alla tips o förslagGlad 

• ami

Vi har en mountain buggy Swift som jag tycker är smidig och lagom stor, om du nu ville ha förslag som inte var bb. Den går in i vår lilla bil, fälls ihop snabbt, suffletten med solkeps är jättebra. Funkar bra på alla underlag. Bugaboo plus har vi med. Fördelen med Swift är om vi åker till sommarstugan eller liknande, då är den ju bättre. Bee plus har vi mest som resevagn och på sommaren, när de sopat bort allt grus från gåvägarna. När underlaget är jämnt med andra ord. Fast jag har kört i snöslask med, och det gick. Fast föredrar ju annan vagn då.

• Noiis
    Mammas Kalle skrev 2012-04-03 19:44:26 följande:
    Hej!
    Har en cam till sonen som jag är väldigt nöjd med, men har börjat fundera på en lite mindre vagn till att ha i bagaget. Camen tar alldeles för mycket plats.

Nu kanske jag ställer helt fel fråga iust den här tråden, men vet att barnvagnskunskapen är stor så.. om ni inte hade en bugga vad skulle ni satsa på då? Är bee den ultimata eller finns det alternativ? Behöver ha helt handtag, så lätt som möjligt, liggläge så pojken kan sova ( är 2 år) lösa framhjul, 

Supertacksam för alla tips o förslagGlad 
    jag hade satsat på en babyjogger city mini. underbar vagn och blir jätte liten ihopfälld. är dessutom superlätt att fälla. UJ är jag inte alls sams med om du vill ha en som blir liten!

snart kommer baby jogger GT som är precis som mini men med ett bättre framhjul typ som swiften men hundra ggr smidigare!