• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • JessiWill
    sophiejennifer skrev 2012-05-19 08:53:48 följande:
    Men då är det själva tyget som är flamskyddsbehandlat då. Det är ju fortfarande äldst mycket billigare att beställa från England, så då får man väl bara ta tyg från Sverige istället :)
    Fast det blir ju rätt mycket pengar om du skall köpa tyget separat i Sverige med, Typ 2800 kr. Fast kan ju vara en del pengar om man är inne på en donkey typ. Frågan är om det är värt att beställa då? Tungan ute
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • Milio
    spigg skrev 2012-05-19 21:16:14 följande:
    Nej jag menade att jag inte alls är säker på att de har flamskyddsmedel på sina vagnar. Jag tycker mig ha fått höra att de INTE har det men jag är inte 100% säker.
    Den värsta utvecklingen ser vi just i USA. Där används flamskyddsmedel i till exempel amningskuddar och barnvagnar. Befolkningen där har högre halter i sig än i Europa, säger Åke.  -Brandsäkert.se
  • sophiejennifer

Spigg - så marknadschefen på Bugaboo sa att det var helt lugnt trots att de var flamskyddsbehandlade?

• Sunningdale
    Hejåhå skrev 2012-05-18 19:08:07 följande:
    Sunningdale: att knäppa av liggdelen från chassit är plättlätt. Du trycker bara in två knappar på sidorna och lyfter samtidigt rakt upp. Däremot att ta bort själva tyget från ramen på liggdelen, exempelvis vid tvätt eller byte till är lite mer meck. Tillräckligt mycket för att inte orka byta fram och tillbaka från ligg till sittdel.
    Är det samma tyg till liggdelen som till sittdelen?

Men såhär: Är det rimligt att tänka sig att man varje gång man går in plockar med sig hela liggdelen från Cameleon? 
    Mamma till Aristogeiton 2004 - London 2006 - Phaedra 2008
  • spigg
    sophiejennifer skrev 2012-05-20 14:59:26 följande:
    Spigg - så marknadschefen på Bugaboo sa att det var helt lugnt trots att de var flamskyddsbehandlade?
    Hon sa att det inte var den "skadliga" varianten av flamskyddsmedel, dvs inte det bromerande. Jag skulle få info om exakt vilka ämnen. 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Milio
    spigg skrev 2012-05-20 19:16:41 följande:
    Hon sa att det inte var den "skadliga" varianten av flamskyddsmedel, dvs inte det bromerande. Jag skulle få info om exakt vilka ämnen. 
    Same shit, diffrent name :)
  • spigg
    Milio skrev 2012-05-20 19:35:59 följande:
    Same shit, diffrent name :)
    Det kanske du (och jag!) tycker men det är ganska många som tycker att all sorts flamskyddsmedel är väldigt "olugnt". Deras marknadschef är liksom deras MARKNADSCHEF, jag vill poängtera att hon sa som hon sa och att det är jag som tycker att det känns lugnt. Man får ta ett eget beslut. Men hade det varit bromernade, vilket är helt absurt att England skulle tillåta, så hade jag inte tyckt att det var lugnt och det hade nog inte Bugaboo påstått heller.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Milio
    spigg skrev 2012-05-20 20:01:56 följande:
    Det kanske du (och jag!) tycker men det är ganska många som tycker att all sorts flamskyddsmedel är väldigt "olugnt". Deras marknadschef är liksom deras MARKNADSCHEF, jag vill poängtera att hon sa som hon sa och att det är jag som tycker att det känns lugnt. Man får ta ett eget beslut. Men hade det varit bromernade, vilket är helt absurt att England skulle tillåta, så hade jag inte tyckt att det var lugnt och det hade nog inte Bugaboo påstått heller.
    Nu förstår jag inte riktigt, jag tycker att all sorts flamskydsmedel är skit...?
    Och en marknadschef, vad tror du hennes jobb går ut på? Att sälja vagnar eller informera om riskerna med flamskyddsmedel?
    Gå in på kemi.se och läs på... 
  • spigg
    Milio skrev 2012-05-20 20:07:15 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt, jag tycker att all sorts flamskydsmedel är skit...?
    Och en marknadschef, vad tror du hennes jobb går ut på? Att sälja vagnar eller informera om riskerna med flamskyddsmedel?
    Gå in på kemi.se och läs på... 
    Det var ju exakt det jag skrev, att det finns en massa olika åsikter om huruvida flamskyddsmedel är något att undvika helt eller inte. OCH jag poängterade att detta är vad deras marknadschef sa. Läste du inte mitt svar? Jag har läst på, jag svarade bara på frågorna jag fick men jag är inte ute efter, och har inte tid med, att föreläsa för någon.
  • Milio
    spigg skrev 2012-05-20 20:09:12 följande:
    Det var ju exakt det jag skrev, att det finns en massa olika åsikter om huruvida flamskyddsmedel är något att undvika helt eller inte. OCH jag poängterade att detta är vad deras marknadschef sa. Läste du inte mitt svar? Jag har läst på, jag svarade bara på frågorna jag fick men jag är inte ute efter, och har inte tid med, att föreläsa för någon.
    Jag läste, men det verkade inte som du gjort det, blev nog ett missförstånd.
    Föreläsning? Nej tack, jag håller själv i en i ämnet imorgon kl 10.00 :)