• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Milio
    Tant Pruselius skrev 2012-05-18 06:49:50 följande:
    Denna "diskution" försökte jag hålla i donkey tråden - där sas det att inte alla flamskyddsmedel är giftiga och det jämfördes med det som finns i mat, kläder och leksaker... Så vem/vad ska man lyssna på? Någon som vet någon holländsk sida att beställa ifrån?
    Jag jobbar med ett kamikalieprojekt för Naturskyddsföreningen, flamskyddsmedel är något du vill undvika, jag lovar.
  • Milio
    sophiejennifer skrev 2012-05-17 22:12:49 följande:
    Ok. Går det att tvätta bort i maskin, eller är det bara att köpa någonannanstans ifrån istället?
    Det går delvis ur tyget om du tvättar det, men vart tar det vägen sedan? 
    Ut i vårt vatten som våra fiskar simmar i, som vi sedan serverar våra barn... 
  • Renstjärna

Är det någon som har använt åkpåsen 7 A.M. Enfant B212 i sin Bugga? Undrar hur den sitter och om det funkar bra? Tack för hjälpen!

• Pralina 81

Hej! Jag har precis bytt till sittdelen på buggan och lilltjejen stortrivdes direkt! Det jag reagerade på är att bältesmuffarna är så stela så bältet satt inte skönt vid axlarna. Hon är 70 lång och väger 8,5 kg men bältesmuffarna skar in vid halsen så jag hade bältet jättelöst. Gör jag fel på nåt sätt? Tycker överlag att bältet kändes "billigt" på en så pass dyr vagn, lite trist. Ska nog försöka sy egna "muffar" som är mjukare.

• Pralina 81
    Lindadjo skrev 2012-05-16 20:37:39 följande:
    Det man ska tänka på, eller iallafall ska veta om, är att om man beställer vagnar från England, så är de flamskyddsbehandlade. Övriga europa inkl. sverige har förbjudit flamskyddsbehandling av barnvagnar, men inte england. Kan vara bra att veta.

Vet du om detta även gäller tillbehören? Hade tänkt att beställa dyna och sufflett från pramworld.
  • RocketQueen

Det här med flamskyddsbehandling. Buggorna på Pramworld är ju fortfarande tillverkade i Nederländerna och inpackade. Menar ni att dom packar upp dom och behandlar dom i England eller hur funkar det? För det står väl rätt tydligt på kartongen Made in Netherlands om inte jag minns helt fel. (Vilket jag kan göra, minnet är inte det bästa nu för tiden)

• Sunningdale

Hej! Hoppas att den här tråden är öppen för nya frågor.

Jag har kollat på en del instruktionsvideor och sådär men har ändå svårt att få grepp om en sak: Exakt hur lätt/svårt är det att ta av och på liggdelen till Cameleon?

Går det att ha det så att man har chassit stående och gör det till en vana att plocka av liggdelen varje gång man skall in? Eller är det för mycket meck?

Mamma till Aristogeiton 2004 - London 2006 - Phaedra 2008
  • Hejåhå

Sunningdale: att knäppa av liggdelen från chassit är plättlätt. Du trycker bara in två knappar på sidorna och lyfter samtidigt rakt upp. Däremot att ta bort själva tyget från ramen på liggdelen, exempelvis vid tvätt eller byte till är lite mer meck. Tillräckligt mycket för att inte orka byta fram och tillbaka från ligg till sittdel.

• Milio
    RocketQueen skrev 2012-05-18 17:48:49 följande:
    Det här med flamskyddsbehandling. Buggorna på Pramworld är ju fortfarande tillverkade i Nederländerna och inpackade. Menar ni att dom packar upp dom och behandlar dom i England eller hur funkar det? För det står väl rätt tydligt på kartongen Made in Netherlands om inte jag minns helt fel. (Vilket jag kan göra, minnet är inte det bästa nu för tiden)
    Dom behandlas antagligen i Nederländerna om det är där de tillverkas..Även i USA är det lag på flamskyddsmedel i barnvagnar vad jag förstår.