• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Royalgala
    saandi skrev 2012-05-25 06:17:05 följande:
    Jag tycker donkey är mycket lättre att köra med än cameleon. Älskade min cam men älskar min åsna mer! Att liggdelen är mindre är inget jag stör mig på, kanske för att det är sommar och inte behövs så mycket kläder. Man upplever nog det mer på vintern. Fast jag tycker nog att min 4mån dotter har gott om plats i den.
    Men är det gropigt och grusigt säger jag bara donkey! Utan tvekan. Jag älskar den och har svårt och se mig med en cam igen.
    ja hjulen på donkeyn är ngt som jag tror jag kommer att älska för det var dom som irriterad emig lite på cameleon, just när man var ute och gick på grusvägar, det blev väl svårkört och skumpigt.

Hmmm tål att funderas på.

tack
  • sophiejennifer

Hur är det att köra Donkey i snö då? Går det att låsa hjulen fram, är den jobbig ändå?

• saandi

Jag har inte haft min åsna i snö. Men hjulen är stora och går att låsa så det borde inte vara något problem!

• Kärleksförklaring

Hej Allihopa. Jag har en liten fråga om min bugaboo cameleon. jag köpte den på nätet i januari 2011 men på klistermärket på chassit står det complied to EN:1888, september 2005. betyder det att den är från 2005 då eller står det året för ngt annat?? mycket tacksam för svar!=)  

• spigg
    Kärleksförklaring skrev 2012-05-30 22:08:36 följande:
    Hej Allihopa. Jag har en liten fråga om min bugaboo cameleon. jag köpte den på nätet i januari 2011 men på klistermärket på chassit står det complied to EN:1888, september 2005. betyder det att den är från 2005 då eller står det året för ngt annat?? mycket tacksam för svar!=)  
    Nej det betyder det inte. Däremot ska tillverkningsår också stå på chassit? För visst är det ett nytt chassi, där handtaget reglerar med snäppfästen och inte med vingmuttrar?
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • J N

Har en liten fråga,.. När anser ni att man kan byta från liggdel till sittdel i camen? Min snart 4 månaders drarsig uppåt hela tiden och vill sitta. Han är inte 100% stadig än dock men man behöver ju inte ha den på helsittande läge..

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Danilo 2012♥
  • SmoothOperator
    J N skrev 2012-05-31 10:34:42 följande:
    Har en liten fråga,.. När anser ni att man kan byta från liggdel till sittdel i camen? Min snart 4 månaders drarsig uppåt hela tiden och vill sitta. Han är inte 100% stadig än dock men man behöver ju inte ha den på helsittande läge..
    Vi bytte vid 5 månader men hade absolut kunnat byta vid 4. Vet inte varför jag drog mig för det, trodde nog hon var för liten, samt att jag inte riktigt förstod hur bra hon skulle sitta/ligga i sittdelen. Jag hade min dotter i mittenläget då och det hade hon kunnat klara av tidigare. Så jag skulle säga BYT Du kan ju alltid byta tillbaka men tror han kommer gillat!
  • J N
    SmoothOperator skrev 2012-05-31 11:14:23 följande:
    Vi bytte vid 5 månader men hade absolut kunnat byta vid 4. Vet inte varför jag drog mig för det, trodde nog hon var för liten, samt att jag inte riktigt förstod hur bra hon skulle sitta/ligga i sittdelen. Jag hade min dotter i mittenläget då och det hade hon kunnat klara av tidigare. Så jag skulle säga BYT Du kan ju alltid byta tillbaka men tror han kommer gillat!
    Tack för svar! :) Jag tänker mest på nacken jag.. Eftersom han inte är helt stadig än men han vill ju tex sitta i knät han "sitter" på min hand med ryggen mot mig osv.. Känner kanske som dig.. Tror att jag har lite ångest över att ha sittdelen redan. Och sen tycker jag det är så bra med locket till liggdelen när det blåser så mycket.. Vad tror du om det? :) Har du något förslag på hur man kan göra om jag byter till siddelen men att om det blåser mycket om man kan komma på något knep? Haha
    Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Danilo 2012♥
  • Hejåhå

Jag bytte till sittdelen vid 4,5 mån. I två veckor höll jag på och pallra upp henne med kuddar i liggdelen för att hon låg och ville se hela tiden.
    Benen är så korta ändå så de kommer säkert inte över böjen och blir utsatta för vinden på samma sätt som när benen är längre. Annars blir det nog till att köpa en åkpåse. Bugaboos är ganska tunn och kan vara rätt skön lite kallare kvällar även i sommar.