• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Höghus

Sunningdale: ja, i princip alla gör så, knäpper av liggdelen och bär med sig som en babylift in i lägenheten/upp i sovrummet osv. Plättlätt. Byter tyg från sitt till ligg gör man ju bara 1ggn/barn. Tar av och tvättar tyget någon/några gånger om året kanske i normalfallet.

• Höghus

Sunningdale: och nej, sitt och liggdel är inte samma tyg. Ramen är densamma och sen knäpper man fast tyger/delen med kardborrar runt.

• ziingo

Ni som använder er av sittdyna till
    camen. Vad är fördelen/nackdelen med att ha en sån?

• PopcornMamma
    ziingo skrev 2012-05-20 22:32:17 följande:
    Ni som använder er av sittdyna till
    camen. Vad är fördelen/nackdelen med att ha en sån?
    Nu har jag precis sålt min cam men har sittdyna i Donkeyn och Bee. Jag tycker att det blir mer ombonat, snyggare, lättare att bara tvätta dynan i maskinen än att fippla med klädseln även om den inte är direkt svår heller. Men jag tvättar hellre en dyna ofta än vagnens tyg.
  • Lillstroem
    ziingo skrev 2012-05-21 20:22:56 följande:
    Kanar dynan så man måste dra upp den, eller sitter den bra på plats?
    Den nya dynan har en "ficka" högst upp som man trär över ramen på vagnen och så har man ju grendelen på selen som man trär igenom vid sitsen så den kan inte röra sig så mkt. =)
  • PopcornMamma

Vilken skötväska sitter bra på Bee?
    Fick hem vagnen igår och min SkipHop sitter så långt ned trots barnvagnskrokar, dottern fötter hamnar liksom under väskan och låses fast där vilket resulterar i en mindre glad unge.
    Hon sitter 9 av 10 ggr vänd mot mig, så jag vill ha en väska som hamnar högre upp. Eller finns det något trick för att lösa det med befintlig väska?

• Mollz

PopcornMamma: Har du kollat på bugaboos organizer?

• PopcornMamma
    Mollz skrev 2012-05-22 22:22:11 följande:
    PopcornMamma: Har du kollat på bugaboos organizer?
    Ja, den har jag, men är inte såld...Går det att fästa den på annat sätt än på ryggstödet? Fäster jag den där så ser jag den liksom inte, och är rädd att plånbok, nycklar och allt sådant ska försvinna...Annars verkar den smidig till lite mindre saker, men en riktig skötväska känns bäst för vi har alltid en massa saker med oss, tycker jag...Blöjor, ombyten, mellis, plånka, osv.
  • Mollz

Du får massa olika fästanordningar med. Kolla på youtube!
    Den rymmer ganska mycket.