• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RocketQueen

Men behandlar dom i så fall bara de som ska till England i så fall? Eftersom det bara var i England som det var tillåtet. Får dom ens behandla dom i Nederländerna om det inte är tillåtet där menar jag? Jag är lite tjatig Men man blir ju nyfiken

• spigg
    RocketQueen skrev 2012-05-18 20:47:40 följande:
    Men behandlar dom i så fall bara de som ska till England i så fall? Eftersom det bara var i England som det var tillåtet. Får dom ens behandla dom i Nederländerna om det inte är tillåtet där menar jag? Jag är lite tjatig Men man blir ju nyfiken
    Det är bara vagnarna som ska säljas på den engelska marknadens som behandlas med flamskyddsmedel.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Tant Pruselius
    spigg skrev 2012-05-18 21:19:17 följande:
    Det är bara vagnarna som ska säljas på den engelska marknadens som behandlas med flamskyddsmedel.
    har du köpt din åsna i svedala?
  • spigg
    Tant Pruselius skrev 2012-05-18 22:49:14 följande:
    har du köpt din åsna i svedala?
    Näpp. När jag köpte min, i juli, fanns de inte ens i Sverige. Min är från England och jag har noll ångest över det! :) Har ju pratat direkt med Bugaboos marknadschef om detta, var helt lugnt innan men ännu mer lugn nu. Om det är ens möjligt. :)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Tant Pruselius
    spigg skrev 2012-05-18 23:04:33 följande:
    Näpp. När jag köpte min, i juli, fanns de inte ens i Sverige. Min är från England och jag har noll ångest över det! :) Har ju pratat direkt med Bugaboos marknadschef om detta, var helt lugnt innan men ännu mer lugn nu. Om det är ens möjligt. :)
    lugn ä bra...
  • Milio
    spigg skrev 2012-05-18 21:19:17 följande:
    Dom vagnarna som säljs i USA, vart tillverkas dom?
    I USA är det också lag på flamskyddsmedel i vagnar, vad jag förstår.. 
  • sophiejennifer

Men då är det själva tyget som är flamskyddsbehandlat då. Det är ju fortfarande äldst mycket billigare att beställa från England, så då får man väl bara ta tyg från Sverige istället :)

• spigg
    Milio skrev 2012-05-19 08:05:49 följande:
    Dom vagnarna som säljs i USA, vart tillverkas dom?
    I USA är det också lag på flamskyddsmedel i vagnar, vad jag förstår.. 
    Alla Bugaboos vagnar tillverkas i deras egna fabrik i Kina. Alla vagnar görs dock inte helt lika utan det beror lite på till vilket land de ska, då menar jag inte bara flamskyddsmedel utan även utformning av sele, varningstext på klädseln, i Australien måste bromsen vara röd osv.

Jag har förstått det som att USA inte har samma krav på flamskyddsmedel som England? 
  • spigg
    Tant Pruselius skrev 2012-05-19 20:54:00 följande:
    spigg - så det är "sämre" att köpa från usa?
    Nej jag menade att jag inte alls är säker på att de har flamskyddsmedel på sina vagnar. Jag tycker mig ha fått höra att de INTE har det men jag är inte 100% säker.