• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    livet från ljusa sidan skrev 2010-05-11 21:03:46 följande:
    LillaG: Jag har en sjal och han stensomnar i den...jag kan absolut bära i sjal bara jag vet att han någon gång vill sitta i sin underbara vagn!! ;)Men det är som du säger, han är pyttebebis! Bara att han är så stor så man (jag) tror att han är mycket äldre än vad han är..... tack för tanken! Looovar du att han gillar sin vagn någongång ;)
    Min yngsta hade en sådan period. Jag gjorde vagnen mer mysig med en rullad handduk på båda sidorna av babyn. Hon ville känna sig omfamnad helt enkelt. Kanske det funkar för er också?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Onyxia
    Onyxia skrev 2010-05-10 19:19:57 följande:
    Just det. Någon som vet var jag hittar en bild på Saddlebagen på en Bugga? Vet att jag sett det innan för ett tag sen.
    Puffar för min fråga.
  • LillaG
    livet från ljusa sidan skrev 2010-05-11 21:03:46 följande:
    LillaG: Jag har en sjal och han stensomnar i den...jag kan absolut bära i sjal bara jag vet att han någon gång vill sitta i sin underbara vagn!! ;)Men det är som du säger, han är pyttebebis! Bara att han är så stor så man (jag) tror att han är mycket äldre än vad han är..... tack för tanken! Looovar du att han gillar sin vagn någongång ;)
    Jag loooovar att han gillar sin vagn nån gång *host, host* {#lang_emotions_wink}

Lucas var lika dan nämligen... och egentligen gillar han fortfarande inte att sitta i vagnen utan gallskriker när han hamnar där... i 5 sekunder tills han får uppmärksamheten på nåt annat och han insett att det inte är hela världen att vara där. Kan oxå trösta dig med att han sover suuupergott i den!
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG

Nån mer som har bebis som blir väldigt varm i vagnen? Jag funderar på hur det ska bli i sommar. Det märks att det är ett tätt tyg som inte släpper igenom luft (tänker på sittdelen), vilket oftast är bra... men kanske inte sommartid. Nån som har nån fundering kring detta? Visst finns det överdrag som är i frotté... har glömt vad de heter?

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Pepparkaksdeg
    Mstery skrev 2010-05-11 21:05:26 följande:
    varför vill man ha en hållare till sin mobil på vagnen? känns lite bara för att flasha sin ifån. justsayin
    Jag har tyckt det verkar smidigt speciellt om man tex har GPS på eller så.
    Men det är ju helt värdelöst om den riskerar att ramla av.
  • Pepparkaksdeg

Var och varannan kotte har ju dessutom I phone,så det är väl ändå inget all flasha?

• Joddan

Bra med hållaren när man är på powerwalks! Musik i iphonen direkt till örsnäckorna. Ist för i vÄskab?

Silas 2009-03-03
  • imsel

Hallåj allihopa {#lang_emotions_laughing}

Har en liten fråga till er.
    Ungefär hur stora/långa barn får plats i en bugaboo cemeleon eller gecko (visst är det dom som är ungefär likadana)?

Har en teutonia spirit s3, men sonen som är 1 år kommer nog inte sitta bra i den om han växer mer {#lang_emotions_undecided}
    Så jag funderar på att sälja den och köpa en begagnad bugaboo istället, om den nu räcker längre förstås.

I april kom min bebbe
  • Stargirl
    imsel skrev 2010-05-11 23:03:00 följande:
    Hallåj allihopa Har en liten fråga till er.Ungefär hur stora/långa barn får plats i en bugaboo cemeleon eller gecko (visst är det dom som är ungefär likadana)?Har en teutonia spirit s3, men sonen som är 1 år kommer nog inte sitta bra i den om han växer mer Så jag funderar på att sälja den och köpa en begagnad bugaboo istället, om den nu räcker längre förstås.
    Här har du en bild på min då 5 åring. (han sitter i syrrans vagn)

Samma pojke.....2 år.

Cameleon är mycket rymligare än Teutonia.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21