• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    sweetlina skrev 2010-05-12 11:55:20 följande:
    hur flyttar man dom har hon tagit "sönder" lite av gummit där då lr??
    Jupp.
  • Joddan
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 11:38:35 följande:
    Stargirl har flyttat sufflettfästena, ja. Och det är en stor bidragande orsak till att femåringen faktiskt ser ut att sitta riktigt hyggligt i vagnen även om han självklart är för stor egentligen. Men att en två-åring inte skulle få plats tror jag inte ett dugg på.
    Han blir två om någon vecka och när han sitter i vagnen så måste han böja in huvudet och det blir en stor bula utanpå sufletten. Synd att de inte är mitt barn annars skulle jag fotat. Men han ser för stor ut, över kroppen kanske är ovanligt lång, eller så har de att göra med att han har en jamaikansk pappa på 1,95 . Är rädd att min son kommer växa ur den med... också stor!
  • Diana och Thea
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 11:38:35 följande:
    Stargirl har flyttat sufflettfästena, ja. Och det är en stor bidragande orsak till att femåringen faktiskt ser ut att sitta riktigt hyggligt i vagnen även om han självklart är för stor egentligen. Men att en två-åring inte skulle få plats tror jag inte ett dugg på.
    WHAT??? Hur gör man??? Är det bara att skära loss ett par cm på skumgummit som sitter på ramen? GENIALT....gör man det med en vass kniv syns det inte vid en försäljning ens.
    Nu har jag inga sådana problem men kommer ju säkert att få. Vill ju köra våran Cam så länge jag kan. Ska genast skrida till verket. Alltså bilden är ju gammal....varför har ingen tipsat mig om detta förr??? FY PÅ ER BUGGA LOVERS....

Skulle man nu köra en 5 åring i en Cameleon så skulle man förmodligen inte ha sufflan
    Thea & Max
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-05-11 21:16:48 följande:
    bee-ready.blogspot.com/Har ni sätt dessa?Väntar på min sittdyna från kidzshopen än.. Så blev det en sådan här blå nu
    Jag har en röd, I like it! Den är hel toppen, gör att Been känns personlig och ombytlig.{#lang_emotions_heart} 
  • Mamma Bondesson

Har en liten bugaboo + babyskyddsfråga =)

Vet att Akta Graco har en modell som man ska kunna ha på buggan med adapter. Det ska vara Logico S. Är det någon som har en sån här och är ni nöjda med den? Är det någon som har bild på hur den ser monterad på vagnen? Någon hum om vad adaptern kostar?

Tackar på förhand för hjälpen!

• Poppit

Jag undrar om någon vet vad en liggdel+madrass till Cam kostar, nypris alltså? Har letat men hittar inget pris..

• Kavat
    Poppit skrev 2010-05-12 15:56:30 följande:
    Jag undrar om någon vet vad en liggdel+madrass till Cam kostar, nypris alltså? Har letat men hittar inget pris..
    På kidz kostar tyget till liggdel 730:- och madrass 830:-.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-12 16:12:35 följande:
    Kidzshop tar 830:- för madrass och 730 för en liggdelsbas.
    Blixten!
  • Kavat
    Mamma Bondesson skrev 2010-05-12 15:28:29 följande:
    Har en liten bugaboo + babyskyddsfråga =) Vet att Akta Graco har en modell som man ska kunna ha på buggan med adapter. Det ska vara Logico S. Är det någon som har en sån här och är ni nöjda med den? Är det någon som har bild på hur den ser monterad på vagnen? Någon hum om vad adaptern kostar? Tackar på förhand för hjälpen!
    450:-, men har inte testat själv att ha på bugga. Dock var jag nöjd med Logico S som babyskydd, fast det är tungt!
    Jag köpte Maxi Cosi denna gång istället.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21