• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Läängtar
    imsel skrev 2010-05-11 23:03:00 följande:
    Hallåj allihopa Har en liten fråga till er.Ungefär hur stora/långa barn får plats i en bugaboo cemeleon eller gecko (visst är det dom som är ungefär likadana)?Har en teutonia spirit s3, men sonen som är 1 år kommer nog inte sitta bra i den om han växer mer Så jag funderar på att sälja den och köpa en begagnad bugaboo istället, om den nu räcker längre förstås.
    Jag bytte min Spirit s3 för en månad sen, har nu Cameleon :)
    Iförsig bytte jag för att liggdelen var så liten och för att Camen är mycket snyggare!
  • Xst

jag förstår inte hur man vill ha sin telefon på vagnen. Jag vill ha den på MIG. Dvs i min ficka, handväska eller i sin hållare på armen. Skulle aldrig våga sätta en 6-7000 kr telefon i en plastbit på min vagn

• Läängtar
    Xst skrev 2010-05-12 08:35:15 följande:
    jag förstår inte hur man vill ha sin telefon på vagnen. Jag vill ha den på MIG. Dvs i min ficka, handväska eller i sin hållare på armen. Skulle aldrig våga sätta en 6-7000 kr telefon i en plastbit på min vagn
    Är jag bland folk har jag också haft telefonen på mig.
    Men det var bekvämt på promenaderna när man samtidigt hade musik på i mobilen.
    och säljer man en produkt ska den ju hålla, oavsett material.
  • Fröken Småland
    LillaG skrev 2010-05-11 22:11:31 följande:
    Visst finns det överdrag som är i frotté... har glömt vad de heter?
    Koeka säljer frottéöverdrag till Bugaboo.
  • Sofia8

Vi har oxå Iphone hållaren. Den funkar fint hos oss Men min bror har en affär där de bla säljer tillbehör till Iphone. Skal och man kan pimpa sin Iphone med typ klistermärken. Han har dagligen kunder som säger att just produkten de köpt hos honom har skadat mobilen. Men harn är aldrig ansvarig för det. Det var en gång en kund som hade köpt ett klistermärke som man sätter på baksidan. När kunden tog loss den lämnade den en klistrig hinna som inte gick att ta bort. Men det är inte återförsäljarens ansvar....konstigt det där. Men jag tror knappast man kan kräva en ny mobil även om den lossnat. Bugaboo kommer alltid att hävda att produkten använts fel av kunden....

Vilgot 3/2-2007 - Noomi 16/4 2010
  • Läängtar
    Sofia8 skrev 2010-05-12 09:13:33 följande:
    Vi har oxå Iphone hållaren. Den funkar fint hos oss Men min bror har en affär där de bla säljer tillbehör till Iphone. Skal och man kan pimpa sin Iphone med typ klistermärken. Han har dagligen kunder som säger att just produkten de köpt hos honom har skadat mobilen. Men harn är aldrig ansvarig för det. Det var en gång en kund som hade köpt ett klistermärke som man sätter på baksidan. När kunden tog loss den lämnade den en klistrig hinna som inte gick att ta bort. Men det är inte återförsäljarens ansvar....konstigt det där. Men jag tror knappast man kan kräva en ny mobil även om den lossnat. Bugaboo kommer alltid att hävda att produkten använts fel av kunden....
    Det kanske dom hävdar, men konstigt då man endast satt fast den i hållaren och hela telefonen lossnar ur silikonhöljet när man är ute och går. Men dom kan ju alltid säga att jag gick för fört..haha

Man kan ju hoppas att inte andra råkar ut för samma, för så mycket pengar en Iphone ändå kostar!
  • Sofia8
    Läängtar skrev 2010-05-12 09:20:40 följande:
    Det kanske dom hävdar, men konstigt då man endast satt fast den i hållaren och hela telefonen lossnar ur silikonhöljet när man är ute och går. Men dom kan ju alltid säga att jag gick för fört..hahaMan kan ju hoppas att inte andra råkar ut för samma, för så mycket pengar en Iphone ändå kostar!
    Visst är det så. Men jag tvivlar starkt på att du får ngn som helst ersättning. Jag har aldrig upplevt att min Iphone är på väg att pluppa ur. Men det kan ju hända om man ex går på kullersten, stöter till vagnen lr liknande. Hoppas du har drulle extra på din hemförsäkring. Den har hjälpt oss flera gånger
  • Fröken Småland

Jag hade bestämt mig för en iPhonehållare men blev tveksam när jag såg den IRL och hoppade över. Glad är jag för det idag

• Sofia8
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 09:35:23 följande:
    Jag hade bestämt mig för en iPhonehållare men blev tveksam när jag såg den IRL och hoppade över. Glad är jag för det idag
    Äh, min är jätte bra och praktisk. När jag promenerar långt med Noomi har jag den på styret och powerwalkar och lyssnar på musik och när det ringer slipper jag hålla i den osv. aj love it!! Fast jag är mest rädd för att den ska bli stulen så bland folk plockar jag av den.
  • Läängtar
    Sofia8 skrev 2010-05-12 09:31:54 följande:
    Visst är det så. Men jag tvivlar starkt på att du får ngn som helst ersättning. Jag har aldrig upplevt att min Iphone är på väg att pluppa ur. Men det kan ju hända om man ex går på kullersten, stöter till vagnen lr liknande. Hoppas du har drulle extra på din hemförsäkring. Den har hjälpt oss flera gånger
    Ja det har jag ju faktist :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21