• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Realmilla

Jag har en Cameleon från 2012 inte 3:an tänkte sälja ett topsett + sitdels tyg
    Passar det även till Cameleon 3?

• Jaja88
    chaii skrev 2013-05-26 07:26:15 följande:
    Någon som beställt en Donkey duo från Babyplus nyligen? Vad fick ni betala?
    Vanlig: 1199 euro
    All Black: 1289 euro

Båda är inkl frakt :)
  • LitenBlomma

Jag fick min Buffalo från Kidzshop igår. Vi ska snart från bebis så jag vill ha en suncanopy men deras kommer inte in i lagret förrän 14/7. Hjälp mig, vart kan jag köpa!?

• LitenBlomma

En till fråga. Den svarta flärpen i liggdelen längst ner är ju för lång för att kunna fästa i kardborren på träbotten. Jag måste med våld trycka ner den under och kan bara lossa den sen genom att lyfta upp hela träplattan. Inte alls så smidigt som instruktionsboken eller demovideon på youtube visar. Hjälp, vad gör jag för fel?

• Apotheosis

Går en annan ram än gecko att sätta på gecko-chassit?
    Jag vill ha en ram för sittdelen och en för liggdelen för att bara kunna klicka av och på de olika delarna beroende på vad jag vill använda istället för att pilla med 10 kardborreband och kroka av och på sittdelen.
    Men gecko-delar är liksom inte helt lätta att få tag på och jag vill inte byta vagn till Cameleon eftersom jag gillar geckon.
    Undrar om man kan fästa Cams eller Frogs ram på en Gecko. Förstår att man då får använda den vagnens liggdel eller sittdel eftersom geckos liggdelar och sittdelar inte passar på de andras ramar, eller? Hur löser jag det här bäst?

• Kim J

Realmilla: topset passar cam3 (suffla å liggdelslock) men ej sittdelsöverdraget då selen är annorlunda. Den går ju på, men hålen å så stämmer ej!

• Kim J

Litenblomma, det kan vara lite trångt. Åtminstone på min cam3. Men har du kollat så inte liggdelstyget sitter åt fel håll på ramen tex? Om det har nån betydelse/effekt :P gissar bara lite här... Haha
    Ska man inte lyfta träplattan?

• LitenBlomma

Ramen och liggdelen är formad och större upptill så den är på rätt håll. Men när jag kollar på videos hur man smidigt gör liggdelen platt drar hon bara lätt i de 3 plattorna och det ser superenkelt ut. Själv fick jag ta i för allt jag var värd för att böja plattan under träbotten. Maken undrade om det var dags att föda

• zanna90

Hej !

Jag har några frågor. Jag är SÅÅÅ sugen på att köpa en Bugaboo Cam nu så fort som möjligt. Tittar på vagnarna från 08/09. Ligger runt 3000/3500 i pris. Är det vettigt ?

Vad ska man tänka på när det gäller däck, typ, chassi etc. Känner mig helt förvirrad när jag läser om topset, bas etc. Är inte en vagn som är köpt 08 "gammal"? eller :/

Tacksam för hjälp!!! Glad