• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • DeeDee09

Känns lite krångligt att ha den under vagnen om korgen är så svåråtkomlig.. vet att på en del vagnar jag haft och fullpackad skötväskor på styret att den kunde tippa med oftast om man t.ex åkte buss och barnet inte satt i såklart fast buggan kanske tippar lättare? Hursom så får vi väl knäppa loss den från styret när bebis ska upp Isåfall för skötväska är något som vi behöver:)

• Pralina 81

Jag har en skip hop skötväska till buggan, den har en vanlig lång axelrem men även 2 korta spännen för att fästa på varsin sida om handtaget. Det funkar toppen och även med tom barnvagn och fullproppad väska har vagnen aldrig visat tendens att tippa! När man har liggdelen på så är det löjligt dålig åtkomst av varukorgen. Jag skulle aldrig orka vålda in en väska där;)

• canviva

Fortsätter fråga gällande trasigt chassi!
    Vi borrade loss  popniten längst ner på ramen (mot hjulfästet)då såg vi att metallhaken som gör att man kan fälla ihop samt som stadgar upp handtaget från att glida åt samtliga håll hade gått av. Kan man köpa en ny sådan liten hake eller måste man fösöka löda ihop den igen? Ngn som haft samma problem? Har sett att fler haft likn problem med att inte kunna fälla ihop chassit helt, hur har ni lagat det?

• DeeDee09
    Pralina 81 skrev 2013-04-22 13:37:34 följande:
    Jag har en skip hop skötväska till buggan, den har en vanlig lång axelrem men även 2 korta spännen för att fästa på varsin sida om handtaget. Det funkar toppen och även med tom barnvagn och fullproppad väska har vagnen aldrig visat tendens att tippa! När man har liggdelen på så är det löjligt dålig åtkomst av varukorgen. Jag skulle aldrig orka vålda in en väska där;)

Nej precis det orkar man ju inte, tittar faktiskt runt på just skip hop väskorna, verkar praktiska.
  • Justi

Tänkte fråga er som har ståbräda:

Slår inte barnet huvudet i handtaget på camen?

Någon som har vågat låta sitt större barn sitta å vila på fotstödet i bland? När sittdelen är i viloläge då,

Har haft en cam innan å nu har ja en donkey men stora sonen verkar inte vilja åka vagn längre å donkeyn känns onödigt dyr för att användas till bara ett barn

• MejaKiZnic

Söker som en galning efter ett par extra swirvelhjul till min Cam men det är inte lätt, ngn som har tips vart man kan hitta ett par beg. Drömmer

080912 Min fina M kom, BF130524
  • Hestia

Vi har en Lascal Buggy Board Maxi till våt fyraåring, och med liggdel på vår Cam ("vanliga", ej 3:an). Den funkar suveränt bra, och sonen och hans kusin älskar den. Inga problem med att de slår i handtaget, men då har jag det alltid så långt utdraget som det går (är rätt lång).