• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • acure

Den passar enbart bugaboo bee tyvärr, det finns olika solsuffletter till varje bugaboovagn.

• Hjärtefröjd
    kissemisse skrev 2013-06-13 13:14:40 följande:
    Jag har inte cam 3 utan versionen innanGråter
    Aha, då måste du ha nya suflettfästen för att det ska funka.
  • mollikatt

Har kommit över terränghjul beg från cameleon. Min fråga; passar dessa till cameleon 3??!??

• Tjillevippen04
    mollikatt skrev 2013-06-13 23:29:20 följande:
    Har kommit över terränghjul beg från cameleon. Min fråga; passar dessa till cameleon 3??!??
    Det finns två olika terränghjul och de gamla passar bara cameleon och de nya passar bara cameleon 3 så du får kolla vilken modell det är på hjulen och vilken vagn de suttit på innan.
  • mollikatt

Yes då får de bli köp av nya terränghjul.

Sedan sittdyna och åkpåse, vilken färg kan va snygg till helt svart vagn? Tycker ju de flesta är fina.. Men mest praktiskt för då?
    Sedan har ni kört med täcke på liten och sedan när liten sitter upp börjat använda åkpåse?!

Första förälder här så tips råd mottages;)

• Tjillevippen04
    mollikatt skrev 2013-06-14 11:41:43 följande:
    Yes då får de bli köp av nya terränghjul.

Sedan sittdyna och åkpåse, vilken färg kan va snygg till helt svart vagn? Tycker ju de flesta är fina.. Men mest praktiskt för då?
    Sedan har ni kört med täcke på liten och sedan när liten sitter upp börjat använda åkpåse?!

Första förälder här så tips råd mottages;)
    Vi har köpt den här åkpåsen till vår liten: www.babyshop.se/high-performance-footmuff-arctic-grey/p/48857
    Den är lite dyrare än den vanliga, men samtidigt får man med två olika lock som gör att den kan användas under lång tid på året. Den känns himla bra och dunlocket är supermysigt. Sen kan man öppna upp där nere vid fötterna när de börjar gå så att skorna kan sticka ut utan att smutsa ner åkpåsen i insidan. Tyvärr finns den bara i grå, röd och svart, men den grå är supersnygg och lätt att matcha med filtar, topset och annat i annan färg. Annars tycker jag i princip att alla färger passar till det svarta. Någon relativt stark härlig färg tycker jag är snyggt för att bryta av lite, men det är ju helt en smaksak. 
  • mollikatt

Tack för tipset! Funderar på
    Röda åkpåsen vi väntar liten i sep... Och framtill 4-5mpn ska man ha täcke i liggdelen då lr åkpåse?