• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Hestia

Någon som kan hjälpa mig ang Bee (classic) och bebis? Vi har haft Been till vår äldre son, och funderar nu på att ha den som extravagn i sommar till vår bebis, som nu är två mån.
    Hur hade ni bäddat i den?? Räcker ombonad sittdyna och filt, eller hade ni köpt en mjuklift/cocoon??

• moto
    så vad säger ni om Buffalo och Cam? En del tycker Cam är mycket bättre för den är mer lättkörd etc. Men jag gillar inte de där små hjulen på cam, därför tyckte jag det var toppen när Buffalo kom som hade stora fina svängbara hjul.

Är den så trög som många säger? Är precis nygravid och vill egentligen bara ge mig ut i barnvagnsaffärerna och testa men vill inte outa det ännu!
  • Sorrena

Hej! Jag har en cameleon 3 och är sugen på ett brunt topset, hittade ett på nätet som är till cameleon 2, någon som vet om det passar??

• Sorrena
    moto skrev 2013-05-06 12:42:40 följande:
    så vad säger ni om Buffalo och Cam? En del tycker Cam är mycket bättre för den är mer lättkörd etc. Men jag gillar inte de där små hjulen på cam, därför tyckte jag det var toppen när Buffalo kom som hade stora fina svängbara hjul.

Är den så trög som många säger? Är precis nygravid och vill egentligen bara ge mig ut i barnvagnsaffärerna och testa men vill inte outa det ännu!
    Du vet ju redan vad jag tycker ;) men det beror ju på hur du ska använda vagnen??
  • 3barnsmammi
    Sorrena skrev 2013-05-06 20:36:48 följande:
    Du vet ju redan vad jag tycker ;) men det beror ju på hur du ska använda vagnen??

Jag tror tvärt om. Att buffalon är mer lättkörd pga de mjuka framljulen. Själv har jag en Donkey och den är jättelättkörd!
    Har en son född 2010 och en 2012
  • Sorrena

3barnsmammi: jag har också haft donkey och cam3 är mycket smidigare och lättkörd. Jag tycker donkeyn också var klumpig och otymplig men fördelen är att donkey är kompakt som CAM..buffalon är 8 cm längre och ju längre vagn desto mer trögsvängd. Hade baby jogger versa och den var hemskt tung att svänga precis som Buffalo. Har testkört buffalon och dom är väldigt lika på körkänslan.. Tycker CAM 3 är mycket skönare att köra pga fjädringen i framhjulen.

• QiTaS

Hej. Tänkte kolla om någon av er har upplevt att Cam 3 har skrangliga framhjul? Dom låter ganska mycket när jag kör och detta stör ihjäl mig!

• Sorrena
    QiTaS skrev 2013-05-10 23:35:38 följande:
    Hej. Tänkte kolla om någon av er har upplevt att Cam 3 har skrangliga framhjul? Dom låter ganska mycket när jag kör och detta stör ihjäl mig!
    Ja lite grann men inte så pass mycket så det stör mig. har du rätt fjädring inställd?