• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tjillevippen04

Hej,
    Jag är inte 100 % säker alls så jag kan egentligen inte hjälpa dig, men jag har för mig att det bara är vagnarna från England som är behandlade med flamskyddsmedel. Jag hoppas verkligen det är så för jag vill inte ha något sådant medel i min vagn...

• MammatillO

Är det tillåtet att fråga här i gruppen om prissättning ?

Jag funderar på sälja min Bugaboo cameleon med frog chassi och har dubbla uppsättningar av sittdel,liggdel,varukorg bakhjul,ram,två toppset och ett halvt dvs bara liggdelslock och suffla samt 2 uppsydda sufletter ,Vinterhjul och tre bumprar varav det är en som är hel och fin ..

Kan jag sätta ett pris isf på 6 500 :- ? Eller är jag totalt ute och cyklar ? 

• Apotheosis
    MammatillO skrev 2013-07-22 17:44:56 följande:
    Är det tillåtet att fråga här i gruppen om prissättning ?

Jag funderar på sälja min Bugaboo cameleon med frog chassi och har dubbla uppsättningar av sittdel,liggdel,varukorg bakhjul,ram,två toppset och ett halvt dvs bara liggdelslock och suffla samt 2 uppsydda sufletter ,Vinterhjul och tre bumprar varav det är en som är hel och fin ..

Kan jag sätta ett pris isf på 6 500 :- ? Eller är jag totalt ute och cyklar ? 
    Det är inte ett dåligt pris men du kommer förmodligen inte att hitta någon som vill köpa den till det priset. Det bästa är nog att köpa till de delar som behövs för att du skall ha två vagnar och därefter sälja dem som två vagnar. Även då blir det nog svårt att komma upp i 6500 kr, inte för att den inte är värd det utan för att det finns så många billiga Cameleon på blocket just nu och Frog är mindre populär än Cameleon, alltså mer svårsåld.

• straw2008

De säljer cam (kompletta) för under 2000 o frog ännu billigare på blocket. Gör båda kompletta o sälj för 2000 st ? Beroende på skick o färg givetvis.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    LitenBlomma skrev 2013-07-23 23:33:43 följande:
    Jag hade kanske tur då? Sålde en CAM 09 utan tillbehör för 4500kr.

Mm det är senaste 2 månaderna som priserna sjunkit som värst. Sålde själv en cam för 5500 i mars som jag köpt för 1500. Men som sagt senaste månaderna...
    I kinamockaskogen.....
  • Mamisita

Skulle behöva rådfråga lite här inne. Vi väntar en trea och mellansyskonet är 3år. Vi har en Cam den modellen innan än den senaste och bromsen strular och skulle behöva fixas innan/om den även ska används till ett nytt barn. Vet dock inte vart man kan laga bromsen, har kollat runt lite i Sthlm men ingen verkar göra det med säkerhet. Så hur skulle ni göra, köpa en ny vagn då nyare modell el chassi (vet inte om de gamla fortf säljs) och köra på ståbräda,el en donkey (som sen när mellanbarnet inte åker vagn kommer användas som mono)? Tacksam för svar!

• saal

Från att ha vägrat bugga har jag nu ändå börjat kika på en sådan. Kör en UJ idag och älskar att köra den MEN den vagnen tillåter ju inte bakåtvänt sittvagnsläge desutom är den stor (lång) när den ska packas i bilen. Fundera på att sälja min och hitta något som ersätter den gamla med något på blocket.

Läst på lite om buggor och det tycks vara så att frog är den som är mest lättrullad men hur stor är igentligen dess ihopfälda mått? Sitt delen ska ju vara mindre än cam är hela shasit då också mindre? Hur är det att inte ha höj och sänkbart handtag? något man stör sig på? fungerar för både fru väldigt kort och man väldigt lång? Vad säger ni är frogen ett bra köp?

• straw2008

Frog utgick för många år sen o jag har inte sett en fräsch på över 5 år. Den är oxå väldigt liten. Jag upplever cam som ett mkt bättre alternativ.

I kinamockaskogen.....
  • Apotheosis

De få Geckos som dyker upp på blocket brukar annars vara fina, om anledningen till att du föredrar Frog framför Cam är storleken. Geckon är också mindre än Cam och tar mycket mindre plats i bagageutrymmet på bilen. Annars rekommenderar jag Cam.

Jag är inte helt hundra på om Frogchassit är mindre än Camchassit, men alla andra delar (ramen, sittdelen, suffletten osv) är ju det.

Jag tror det blir svårt att hitta en fräsch Frog. Frog ersattes för länge sedan av Cameleon och Gecko vilka bägge ersattes av Cameleon+ som nu ersätts av Cameleon3.